SKRIVET: 2011-05-09, kl 20:54:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nu är de mycket!

Oj oj oj nu är det mycket för mitt stackars huvud, jag pluggar som en idiot känns de som, har skall inte bara lära mig två nya arbtsplatser jag skall lära mig en helt annan organisation också. Hur dom ser på saker och hur man följer deras rutiner, glöm allt du har lärt dig så här är det.

Till viss mån sakna jag min gamla arbetsplats, där var allt väldigt glidigt med dator på jobbet och kollegor som fanns runt om mig, men sen gjorde jag ju ett av mina berömda fritt fall och kastade mig ut i något egentligen helt oförberedd, men de skall bli bra när jag lyckats komma in i det hela.

Jag har även blivit medbjuden på en politiker kväll som skall handla om förskole och skolverksamheten i kommunen där jag bor av en vän som har smått på dagis, vet ni vad jag tänker utnyttja den kvällen till?
Jo att fortsätta min lilla kampanj om hur denna kommunen gör för att stötta barn och ungdomar som har hamnat snett om dom inte kan svara på de så kommer jag påpeka för dom att dom kanske borde ta en plan för detta.
Sen skall jag även försöka gå på ett kommande kommunfullmäktigemöte där de fanns en punkt som hetet allmänhetens frågor och ställa ungefär samma sak där. Vad görs fär ungdomarna i kommunen, har kommunen tillräcklig med resuser att avsätta om man skulle behöva stöd och hjälp.
Så har ni några frågor som jag skall ställa? Inte för att ni bo i kommunen (tror jag).

Jag har faktiskt inte ens hunnit med att kolla in tidningarna nu på någta dagar, men har än dock inte lyckats ungdå att bin laden har dött, eller har han det? Eftersom det inte finns några kontreta bevis, ett dna test, sägs det men ja ni fatar. För min del vet jag inte om det är bra eller dålig att han dog. För al quida lär ju vilja hämnas och va kommer det innebära..jo mer jobb för mig!

Men i vilket fall nu skall jag kolla in era bloggar och se vad ni har haft för er den senaste tiden!
Ha de bra!

 


charlotte

med tanke på vad han gjoort/står bakom så var det rätt beslut, kul att du är så engagerad. du kommer att bli en bra pappa om du bestämmer dig för att skaffa barn



PUBLICERAT: 2011-05-09, 23:43:12 | URL: http://kloppan.wordpress.com
Linda aka Javamorsan

Låter bra det. Härligt att folk vågar ställa frågor och kräva svar :)



Det kommer bli kanon när du kommit in allt på nya jobbet det är jag övertygad om kram



PUBLICERAT: 2011-05-11, 21:07:22 | URL: http://baralinda.se/wordpress/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: