SKRIVET: 2011-07-11, kl 19:34:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Till Charlotte!

Jag blir så glad när jag ser allt ditt engagemang och intresse för din valp, tänk om fler nyblivna valpägare kunde vara som du! Du kommer bli en mycket bra hundägare=)

Du får förlåta mig däermot lite sorgliga försök till att hålla mig uppdaterad, mitt jobb och mina egna hundar snor all tid från internet, jag skulle ha mejalt dig säkert 7 gånger men så hamnar det i utkastet när hunden eller jobbet kräver sitt.

Att en hundpsykolog påstår att du inte skall leka eller kasta pinnar med din hund får mig att fundera på vilken skola den killen/tjejen gick i! Självklart skall du leka med din hund, men helt och hållet på dina villkor. Shabba skall aldrig få diktera villkoren i leken gör han övertramp så upphör leken på en gång. Men lek kommunicerar du på ett sätt hunden förstår, du får tänka på att du har en liten "alien" i ditt hushåll som inte alls förstår ditt språk.
Du måste lära honom förstå dig på hans språk och du måste lära honom förstå dig på ditt språk.

Förlåt att jag är så seg att svara på dina kommentaret jag skall allt ta mig i nackskinnet och skärpa till mig!


Han kommer bli jätte bra bara du inte stressar upp dig för mycket och ser analyserar sönder honom, han är ett djur och han följer naturenslagar. Tänk logiskt och basic så kommer de gå bra, hur uppfostrade du dina barn när dom var små? ;) De kommer gå toppen!


charlotte

tack så mkt både för inlägget o att du tror på mig. jag hoppas att det kommer att gå bra.



PUBLICERAT: 2011-07-11, 20:35:02 | URL: http://kloppan.wordpress.com
charlotte

gick kommentaren igenom?



PUBLICERAT: 2011-07-11, 22:36:00 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: