SKRIVET: 2011-03-15, kl 12:44:02 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nyfikenhet!

Födds man nyfiken?
Jag tror att det är en "naturlig" egenskap hos människor, tanter skvallrar och gubbar måste plocka isär saker för att kolla hur de fungerar;)

Jag är väldigt nyfiken, får jag reda på något skulle jag aldrig tala om det jag är säkrare än ett kassavalv men jag måste ändå veta saker? Varför om det inte är någon kunskap som jag använda varför måste jag då ha den?
Men jag är verkligen sån att jag gräver snokar och får reda på saker, jag skulle givetvis aldrig kränka någon genom att läsa  i deras telefoner eller dagböcker men ibland har det faktiskt hänt att jag använt ett psykolog trix för att få reda på information, varför ska man vara så nyfiken? Jag skulle ju ändå aldrig använda den information jag får eller sprida vidare. Men måste ändå veta!

Någon annan som är nyfiken?

Jag är i säg inte bara nyfiken på vad andra människor håller på med utan på precis allt, som vad kommer hända i framtiden, va händer efter döden, finns gud. Ja alla existensiella frågor är jag också nyfiken på.
Jag älskar att veta saker och ha den egenskapen att folk kan komma till mig och prata och att dom vet att det stannar hos mig, men varför har jag ett behov av att veta?

Visst kunskap är makt men hur kan de vara makt om den är "inlåst"?

Barn,djur alla är ju mer eller mindre nyfikna, är det för att man ska kunna utvecklas?

Jag tror det är så man måste vara nyfiken och våga testa för att komma framåt, hade man inte velat veta hade man inte alltid haft drivkraft och för att citera en god vän till mig, man ska inte dö nyfiken!

Den meningen isäg är inte nyttig för den kan man använda i alla sammanhang och jag vill inte dö nyfiken så jag måste testa vad det nu är som hon slänger fram.
Jag är så simpel ibland!

                                 


Linda aka Tokmorsan

Jag är otroligt nyfiken av mig. Nyfiken på allt och inget. Får jag reda på saker om andra håller jag det för mig själv. Lär jag mig hur något funkar delar jag mer än gärna med mig till andra.



Människan måste vara född nyfiken tror jag. Det är därför vi överlevt överhuvudtaget!



PUBLICERAT: 2011-03-15, 12:59:05 | URL: http://tokmorsangbg.blogspot.com
Bengt

Meningen med livet är kanske rätt och slätt att vi under tiden här på jorden ska växa inuti oss själva. På något sätt ingår "nyfikenhet" i verktygslådan för att vi SKA kunna växa inuti oss själva. Jag är också nyfiken - i vid mening. Fortfarande. Annars så är förstår jag mig inte alls på människor som förefaller ge blanka tusan i att växa inombords - somliga verkar sluta med det när medelåldern börjar. The input is closed! Fattigt. Tycker jag.



PUBLICERAT: 2011-03-15, 20:44:46 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: