SKRIVET: 2011-03-08, kl 17:48:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ja som sagt....

Bloggen har ju fått ligga kanske mycket på is nu i några dagar eftersom mitt liv blev totalt kaos förra veckan, jag har försökt samla tankarna och skriva ner något vettigt men det enda som hänt är att jag fått ont i fingret eftersom jag måste sudda allt igen.

Jag har påbörjat så många långa och djupa inlägg att jag drogs ner själv och fastnade i tankarna och inte kunnat komma vidare. Men även om jag masar mig fram genom livet som en zombie just nu så snurrar de på för alla andra.


Dagen ämne? Ja det finns inte något för tillfället men jag hoppas få inspiration medans jag skriver..here we go.

Jo nu vet jag, maktlöshet att förlora kontrollen. Den känslan upplever jag en just nu, att inte kunna kontrollera något att ha förlorat fotfästet lite och att det inte är upp till mig vad som sker, nu har ju det som inte fick de redan skett men maktlösheten verkar hålla i sig.
Maktlöshet är alltid en jobigt känsla oberoende på när den dyker upp, i vilken situation den en visar sig är det alltid jobbig att ta tag i.
Hur tar man tag i något man själv inte styr över? Som kanske är försent?

Jag känner som att jag helt har förlorat förmågan att kunna utveckla tankarna mitt vanliga jag hade haft en teori om detta om hur jag skulle lösa det men just nu är jag blockerad av sorg och kommer inte förbi, den blockaden.

Jag har bara insett att det får ta sin lilla tid, jag kommer inte komma på några smarta eller kvicka texter idag men jag hoppas de blir bättre i morgon!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: