SKRIVET: 2011-03-09, kl 10:22:57 | PUBLICERAT I: Allmänt

Artister...Idoler? Förebilder!

Det är alltid bra att ha förebilder bra person man vill eftersträva att bli som. Det farliga med förebilder är att dom ofta vänder och dom är inte de personer man tror att dom är. Alla barn har ju nästan alltid sina föräldrar som förebilder men det brukar gå över i tonåren, tyvärr.

Barn kommer ju nästan alltid in i en odipus-period, "jag ska gifta mig med dig pappa", "ingen annan ska få ta dig mamma", "du är bara min mamma"!
Detta är normalt och så ska de vara om man inte låter de gå förlångt eller ignorerar det och talar om att det är fel och ger barnet skam känslor.

Men i vilket fall som helst idoler, alla har väl nästan idoler eller förebilder, alla 14 åriga tjejer som blir förälskade i kändisar och hänger överallt för att just han/hon ska se dom och bli lika förälskad. Kan inte låta bli att le för det är så grymt gulligt.

Jag var tvungen att googla en av mina gamla idoler idag för att se vad som blivit av honom blev först genast glad för att jag såg att han (dom) hade släppt en ny skiva som jag helt hade missat sen kollade jag in det på youtube och blev så besviken. Va dåliga dom var. Det var rent pinsamt dåligt faktiskt jämfört med de dom produserade innan. Då blir man så där barnslig och tänker för sig själv dom var mycket bättre när jag var liten.
Jag lyssnar faktiskt på deras skivor fortfarande i alla fall de två första som var de två bästa efter det verkar det ha gått utför för totalt.

Men det är ju de som är så farligt med idoler man bedömer dom efter de som var innan, det spelar ingen roll om man inte stött på dom under längre perioder man bedömer dom ändå efter de dom gjorde innan, hur man tyckte om dom när man var "liten".
Stackarn dom har får inte en ärlig chans!

Om man däremot inte gillar någon från början och man hör något bra dom gjort flera år senare, då låter det anorlunda! Nu menar jag inte att man ska vara svart o vit o bara ge dom 1 chans men det är så roligt hur man dömer folk anorlunda.

Ja om detta inlägg blev mycket vettigare än tidigare vet jag inte men jag gjorde i alla fall ett ärligt försök


Linda aka Tokmorsan

Min idol och förebild har inte alltid gjort dom allra bästa saker. Men en sak har bestått. Det som gör henne till min stora förebild. "Vill man så kan man" För mig har min idol inte dalat alls. Förutom min stora idol och ikon är mamma min största förebild i livet :)



PUBLICERAT: 2011-03-10, 13:47:52 | URL: http://tokmorsangbg.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: