SKRIVET: 2011-06-09, kl 19:51:47 | PUBLICERAT I: Allmänt

Förebygg brott!

Istället för att tänka på vad man skall göra efter att brotten har begåtts så kanske man borde tänka på hur skall vi se till att brotten inte inträffar...Som sagt denna artiklen hänger ihop med den under. Men jag tycker detta är så skevt, varför skall man alltid tänka efter men aldrig före?


Jag skall även knyta ihop detta med mitt hjärte ämnen....Har man som förälder ett bra stöd från samhället så kan man kanske förhindra sina ungdomar från att begå brottet!
Men som sagt finns det något stöd för föräldrar..NEJ de finns det inte och detta har jag ju skrivit om förr i min blogg. Man kan alltså räkna med att den dagen man står där men en tonåring som man inte kan hantera så är det bara att bita ihop och fixa det sjäv för någon hjälp finns inte att få.

Det kommer alltså blir så att hur mycket man än ber om hjälp, hur mycket man än kämpar för att  hålla sin tonåring på rätt spår så komme du ändå få en käftsmäll och betala för deras brott.

Jag tror inte det har någon verkan alls, varför skall dom sluta begå brott när de ändå inte drabbar dom?


Vi behöver bättre förebyggande åtgärder, vi behöver tänka ett steg längre, vi behöver hjälpa och stötta våra tonårsföräldrar för dom har de banne mig inte lätt!
Vi måste sluta låt dom tro att det är okej att dom håller på så här vi måste stoppa dom INNAN dom begår brotten, är de så svårt att fatta?

Nej egentligen är det inte de men vi verkar ha fastnat i någon tanke snurra där vi tar dag i problemen efter att dom har uppstått och inte innan. Vi vill gärna ha en debatt om det också och låta beslutsfattarna ta 4 år på sig innen det kommer ett beslut istället för att agera nu. Vi behöver inget beslut i morgon, vi behöver att idag, vi behöver någon som agerar som kan sätta ner foten och säga nu är de nog!

Jag fortsätter driva min tystakamp för att föräldrar i en utsatt situation skall få hjälp och stöd, kan inte du göra något också?


Linda aka Javamorsan

Jag förstår syftet med att skuldbelägga föräldrar men ser inte hur det skall hjälpa. Dessutom anser jag att det är helt fel att utgå från att det är föräldrarna som brustit när ungdomar begår brott. Jag blir så arg på sånt där.



PUBLICERAT: 2011-06-10, 22:27:09 | URL: http://baralinda.se/wordpress

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: