SKRIVET: 2011-01-11, kl 14:45:33 | PUBLICERAT I: Allmänt

Snorungar!

Jag blir så trött och jag blir så less på människor som tror att dom kan gömma sig bakom en dator skärm, skriva vad som helst och sen komma undan med det!

Har informationen inte kommit till er att man är inte anonym på nätet och att det är inte speciellt svårt att få fram IP nummer och hemadress, telefonen nummer, ja t.om personumer?!?!

Det sitter så väldigt många korkade/sjuka människor bakom en skärm och tror att dom kan bete sig precis hur dom vill på nätet, skriva vad dom vill, såra, förudmjuka och reta upp andra människor.

Hur är man funtad?

En dag kommer de personerna reta upp fel människor fattar dom inte det, hur mycket uppmärksamhet kan man egentligen vilja ha när man ger sig på någon som alla redan ligger ner, en människa som går igenom en jätte kris, sparkar man på en sån?

Att det finns nätmobbning är det väl ingen som är obekant med och det är också en fruktansvärd handling, mobbning i alla form är det.
Men att sitta och skriva helt sjuka/avskyvärda saker till en helt främmande människa som man vet lider helvetets alla kval, hur kan man?

Alla stora evenemang t.ex på facebook verkar dra till sig sjuka element, söker dom sig dit?
Är det vanliga människor som håller på men som tror att dom är anonyma eller har dessa människor en störning i "verkliga" livet också?

Om det är så, är jag faktiskt lite rädd för den mänskliga arten, hur många sjuka, avskyvärda människor det faktiskt finns!
Det kanske inte är någon nyhet i säg men varje gång jag tänker på det så ryser jag!!

Men kom ihåg det finns människor som ser dig och vet vem du är så bete dig!


charlotte

läste du tråden på flasback med han som tog livet av sig? jag blev så otroligt ledsen över vissa kommentarer. helt sanslösa



PUBLICERAT: 2011-01-11, 22:43:08 | URL: http://kloppan.wordpress.com
charlotte

jag hhåller med dig. får ta tillbaka mitt uttlåtande. soss stjälper mer än de hjälper så man måste ju nästan vara på den säkra sidan



PUBLICERAT: 2011-01-12, 17:46:36 | URL: http://kloppan.wordpress.com
Bengt

Jag skulle gärna se hårdare tag (=lagstiftning) mot nättrakasserier med mera. Och det är bara att konstatera att det finns så himla mycket aggressioner och mörka stråk i väldigt många idag - av olika skäl säkert mer än förr.



PUBLICERAT: 2011-01-12, 20:39:31 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
Bengt

Jag skulle gärna se hårdare tag (=lagstiftning) mot nättrakasserier med mera. Och det är bara att konstatera att det finns så himla mycket aggressioner och mörka stråk i väldigt många idag - av olika skäl säkert mer än förr.



PUBLICERAT: 2011-01-12, 20:40:11 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
antonia

För det mesta är ju relativt enkelt att få fram vem som skrev det.

Jag fick engång en taskig kommentar på mina hattar. Att hon inte gillade de gjorde inget men hennes nedlåtande attityd retade mig. Så jag kollade varifrån kommentaren kom och lämnade svaret därefter hur modet i hennes by kan vara.



Det är det fegaste som finns. Att lämna elaka kommentarer anonymt. Ryggradslös.



PUBLICERAT: 2011-01-15, 15:26:35 | URL: http://divage.wordpress.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: