SKRIVET: 2011-02-03, kl 12:55:47 | PUBLICERAT I: Allmänt

Människor tänker väldigt kortsiktigt!

Människor tänker väldigt kortsiktigt, inte när det gäller pensionen verkar det som men i precis allt annat.
Borde man inte tänka mycket större!

Alla vet ju om teorin orsak och verkan - det jag gör får en konsekvens.
Kaos teorin - En fjäril i Kina kan skapa en tornado i Syd Amerika.

Men de flesta saknar ändå förmågan att se längre bort än vad näsan räcker.

Allting måste ses ur ett längre perspektiv, vem det påverkar och finns det ett annat sätt.

Det finns ju vissa saker som några få människor försöker printa i oss - t.ex miljön där måste vi tänka på framtiden, gör vi nått nej...
Pensionen - Ja när vi börjar få åldersnoja.
Skolan - Nja, 50/50 skulle jag tro.

Det finns ju några exempel, men varför inte tänka längre i vanliga vardags situationer.
Jag släpper förbi dom i matkön, det kanske finns en anledning till att dom har bråttom.
Jag vill rädda miljön men använder ändå en absurd mängd med papper.


Eller är de så att 50% av oss faktiskt tänker långtsiktigt?
Ja kanske, jag försöker i alla fall tänka mig så långt bort det bara går just nu!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: