SKRIVET: 2011-02-23, kl 16:11:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lycka!

Sann lycka kommer innefrån. Den känns i hela kroppen och trots yttre påfrestande situationer så känner man alltid lyckan innuti. Jag önskar att jag hade kunnat uppnå en högre frekvens av dessa perioder när man känner innerlig lycka, man känner sig välmående och lugn. Jag har lyckats uppnår detta stadie ett par gånger men på något sätt så faller man ju alltid ner igen, hur uppnår man en högra frekvens av lycka, inte bara lite då och då?



Jag vill ju alltid vända på allt, det är ju mitt signum när det gäller att tänka, jag vill vända på de åt andra hållet.
Så istället för att uppnå lycka vill jag nu komma på ett sätt att befinna sig där jämt och ibland trilla ner, inte tvärtom att man jämt är där nere och få jobba sig uppåt. Finns de några bra tips på detta?

Just nu är jag inne i ett lyckorus, denna veckan har varit och kommer fortsätta vara fantastisk. Men när det blir måndag igen så är ju all tillbaka på ruta 1 igen. Hur undviker jag det?
Hur kan jag vara kvar eller i alla fall förlänga denna känsla av innerlig lycklighet (vet inte om de var en korrekt mening men de bryr jag mig inte om just nu;))?

Lycka är att ha en vän, sägs de ju och jag har en vän eller en massa vänner. Om ni läst tidigare så har jag ju isäg blivit en vän kort men insåg snabbt att det fanns så många andra som mer än gärna fyllde den platsen, så allt är på topp igen!

"Lycka är ett belöningssystem som används för att premiera ett levende där våra behov tillgodoses. Lycka är därmed inte ett mått på framgångsrikhet då en framgångsrik person fortfarande kan vara olycklig. Undersökningar visar att människor i rika länder inte är lyckligare än dom i fattiga. Inte heller har stora lotterivinster, allvarliga sjukdomar eller materiella ting någon långvarig effekt på människors lycka. Exempel på några faktorer som har långvarig effekt för hur lyckliga vi känner oss är personlig status och respekt från andra människor samt att ha ett fördelaktigt utseende. Förutom miljöfaktorer så finns det stora individuella genetiska skillnader mellan olika individer som påverkar nivån av lycka. En majoritet av befolkningen anser sig vara lyckliga. Något som kan tyckas lite motsägesefullt är att de flesta även tror sig vara lyckligare än dom flesta andra." Kopierat från Wikipedia.

Detta är lycka från vetenskapens sida...*host host* eller i alla fall han som skrev artiklen på Wikipedia;)

Så har ni några bra tips för ett fortsatt lycko tillstånd?




Bengt

Ja, riktig lycka har inget med något materiellt att göra. Utan med det levande (inklusive den levande naturen). Större möjlighet till lycka (med eller utan citationstecken) kanske vi har om vi inte jagar efter den och/eller inte tänker alltför mycket

(vissa saker kan ju bli söndertänkta - och så finns ju hela köret med negativa tankar). ... Råkade ut för ett totalhaveri i mitt senaste inlägg. Var därför tvungen att rekonstruera från ruta ett (inte kul!). Därför försvann bl a din kommentar (som jag bara hann notera fanns).



PUBLICERAT: 2011-02-23, 22:10:25 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
charlotte

enligt experterna så ska vi satsa på en extreme make-over då! lycka är ju olika för alla personer. det finns inget rätt o inget fel. att gå omkring i ett lyckorus jämt måste vara som att vara speedad



PUBLICERAT: 2011-02-23, 22:28:23 | URL: http://kloppan.wordpress.com
Linda aka Tokmorsan

Jag tror faktiskt inte man kan vara lycklig hela tiden hela livet. För utan avsaknad av lycka så betyder lyckan i sig inget alls. Låter säkert helflummigt. Men allt har sin poäng.



Sen skulle jag personligen vilja vara lyckligare överlag. Men jag är inte heller olycklig. Har min man och våra två underbara döttrar. Lycka är när jag tänker på att jag och maken vart ett par i hela 14 år!



PUBLICERAT: 2011-02-23, 23:33:31 | URL: http://tokmorsangbg.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: