SKRIVET: 2011-02-28, kl 14:38:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hur gör människor som inte tänker?

Jag har fått höra hela mitt liv att jag tänker nog lite för mycket, jag tänker mer än vad nyttigt är.
Men om man vänder på det? (min speciallare) Hur gör människor som inte tänker?

Eftersom jag kan sätta mig in i en situation och förstå hur dom mår, känner m.m men jag kan ALDRIG förstå hur dom tänker, detta är en omöjlighet om man nu inte råkar vara tankeläsare på riktigt, vilket jag tyvärr inte är.

Mitt huvud snurrar från att jag går upp på morgonen tills jag slockanr på kvällen och jag tänker på precis allt, fungerar inte människor så?

Har jag problem vrider jag och vänder på det, tills jag ibland snurrar in mig i tanke kedjor som jag kanppt tar mig ut. Ibland bestämmer jag mig för att så är det innan det ens har blivit något, eftersom jag vet att om den gör så så  blir det så här och då kommer detta ske med mig. Då är det lika bra att bestämma i förväg så jag vet hur jag ska göra när situationen uppstår. Låter det knäppt?
Inte för mig, jag fungerar så, jag har redan en paln för allt, inte för att jag har haft användning för specielllt många plus att jag har en väldigt inpulsiv sida som gör att jag överger planerna ofta, men huvudet sitter ändå och spinner planer. Varför?

Så min fråga är hur gör människor som inte tänker?
Jag har en imultan förmåga utan dess like, medans tankarnas snurrar,kan jag arbeta, skriva, ja en himla massa saker samtidigt.

Jag vet inte om huvudet snurrar så för att jag har brist på intilligent umgänge, stimulerande arbete eller vad de kan bero på.

Men jag måste ändå veta hur gör människor som inte tänker, om jag tänker för mycket, vad gör dom som tänker mindre?


Bengt

Ibland har även jag reflekterat om både offentliga personer och andra: Vad rör sig egentligen i huvudet på vederbörande? Eller: rör sig NÅGOT? Somliga förefaller ju helt oreflekterat leva sig igenom livet. Man vet ju inget eller mycket lite vad som rör sig bakom fasaden överst på kroppen hos andra. Annars är det väl med tänkande som med allt annat: Lagom är bäst! Och med annorlunda vinkel: Kvantiteten på tankarna kontra kvaliteten på tankarna. Min kommentar kanske ger ett lätt flummigt intryck? Men det blir ju lätt så om abstrakta - men i högsta grad intressanta - saker.



PUBLICERAT: 2011-02-28, 20:10:05 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: