SKRIVET: 2011-02-17, kl 10:01:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

Bloggtorka!

Jag verkar ha lite blogg torka just nu för tillfället.

Det enda jag kan komma på som är någorlunda intressant är ett gamal kännt uttryck som jag hörde igår från en vän. Uttycket Frihet under ansvar...
Detta uttryck fatnade i mitt hvude och så har jag gått och funderat på detta.
Slutsatsen blev att Nej vi människor kan inte leva så..Frihet under ansvar!
Tydligen får jag medhåll från alla möjliga regeringar även vår egen eftersom de anser att dom har rätt att spana på oss i alla möjliga situationer.

Även när det gäller legaliseringen av droger kan detta anpassas människor kan inte leva i Frihet under ansvar, vi klarar tydligen inte av att ha för mycket frihet verkar det som.
Vi behöver lagar regler att stötta oss mot för att samhället ska klara av att fungera. Ibland behöver även vuxna en överförmyndare som säger nej när vi tappar fotfästet.
Det är ju bara synd att det ska vara ett gäng *fult ord* politiker som i sin tur hade behövt vård,inte makt!
En bra ledare kan styra ett folk utan att inkränka på deras privatliv, en bra ledare ser till att samhällets regler efterföljs inte som våra som håller folk som bryter mot lagen bakom ryggen eller vill skicka gredelina kuvert till dom!

Nej det är ledsamt att säga men människor klarar tyvärr inte av det även om jag skulle vilja ha det så.
För hade det bara funnit ett o annat rötägg som inte hade klarat av det så hade det fortfarande fungerat men tyvärr så finns det mer rötägg än ett o annat.

Folk tror att det går att uppfostra sina barn efter reglen Frihet under ansvar...NEJ det går inte, för om barnen inte lär sig när dom är små så kommer dom inte lära sig när dom blir större. Frihet under ansvar fungerar inte så som samhället ser ut idag!

Nu byter jag ämne totalt bara för det!

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2333047/sara-ar-offer-for-hatattack

Denna artikel handlar om Sara som letar efter sin hund Sindy, tror jag har nämt det en gång tidigare här.
Jag följer i alla fall detta drama om att få hem Berner sennen tiken Sindy och nu har det gått 7 veckor sedan hon försvann. Sara är helt otroligt när det gäller att ha engagemang och vilja, hon vägrar att ge upp och fortsätter kämpa vidare trots alla "Troll" som härjar runt med henne. Dom slår ner på henne gång på gång på gång men hon ger inte upp utan hon fortsätter att kämpa vidare. Vilken fantastisk tjej detta är. Jag tycker verkligen ni ska gå in och läsa på hennes facebook sida "Hjälp oss hitta vår hund Sindy" där står allt. Jag vill även be er hålla ögonen öppna efter lös sprinande hundar och alltid försöka fånga dom för att sedan ringa polisen på 114 14.


prinsessanadia

Jag har också haft bloggtorka de senaste veckorna. Känns som att det inte finns något intressant att skriva om. Kanske är det för att jag har typ 1000 andra projekt på gång, som tar all min uppmärksamhet.



Jag håller med dig i ditt inlägg. Frihet under ansvar skulle aldrig funka. Människor som tycker att världen ska funka så tycker ju enbart de för att de själva håller på med olagligheter. Jag undrar va dessa människor tror att vi har lagar till? Antagliegn tror dessa människor att de finns till för att jävlas med dom. Men det är ju inte så det är. Lagar finns till för att samhället inte hade fungerat annars.



PUBLICERAT: 2011-02-17, 13:39:04 | URL: http://www.prinsessanadia.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: