SKRIVET: 2011-02-14, kl 10:53:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

All Hjärtans Dag!

Idag är det alla hjärtan dag - kommersiellt drabel? Ja absolut MEN som vanligt skiter jag i hur mycket pengar bolagen tjänar på det! Alla hjärtans dag har en mer traditionell betydelse för mig! Idag älskar jag människor;)

Alla hjärtans dag betyder inte att man ska köpa en massa dyra saker till varandra eller skämas för att man inte gjort det. Alla hjärtans dag är för mig lika med att våga visa sina känslor. Även om man skulle kunna tro det om mig så springer jag inte runt till alla människor varje dag och berättar hur mycket jag tycker om dom, jag borde göra det och jag gör det i stor utsträckning men inte varje dag.
Det är en ypperlig dag att kramas bara för att det är just alla hjärtans dag och man får krama alla, för det är faktiskt så att visa människor behöver svepskäl för att visa sina känslor man vågar inte under en normal vardagas dag och då är jag glad för att alla hjärtans dag finns.


Går man in på Facebook/Twitter m.m så finns det massa människor som deklarerar sin ensamhet genom att skriva saker dom att jag skiter i alla hjärtans dag m.m, visst det är löjligt och det är tramsigt men bara i pengavinnande syfte. Till er som är ensamma idag, alla hjärtans dag är för er också - ALLA hjärtans dag!
Jag tycker synd om er för att ni är ensamma men ni är hjärtligt välkommen hem till mig och för er som känner mig det står på min facebook också. Om ni inte är ensamma så kom för kakornas skull;)

Men om ni nu av någon anledning skulle känna er lite deppiga idag kanske just för att ni är ensamma så hojta till så ska jag göra mitt bästa för att göra dagen bättre och det spelar ingen roll om vi inte känner varandra, aldrigt träffats eller du kanske tillhör de anonyma siffrorna i min statistik. Är du ensam, du kanske inte kan komma hem till mig men jag kommer i alla fall tänka på dig och lämna roliga kommentarer i din blogg!



För även om alla dessa jag hatar alla hjärtans dag människor påstår sig hata alla hjärtans dag. Så tackar dom oftast inte nej till lite beröm och ett vänligt leeende. Vissa människor måste man ta de försiktigt med men o andra sidan är det oftast dom som blir gladast i hjärtat!


Ja mina vänner
Puss & Kram på alla hjärtans dag till er;)



Bengt

Särskilt + + + + + för nallen med hjärtan! Snyggt! Det finns ju alla möjliga sorters "Dagar" under året - men denna är som sagt en av de absolut vettigare ...



PUBLICERAT: 2011-02-14, 17:16:53 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
charlotte

fint o sant skrivet. jag brukar alltid försöka göra ngt för extra för mina barn. mina vänner säger o gör jag saker för lite då o då.



PUBLICERAT: 2011-02-15, 13:33:05 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: