SKRIVET: 2011-04-18, kl 06:34:18 | PUBLICERAT I: Allmänt

Vuxenvärlden sviker både barnen och de vuxna!

Kopierat från kloppan blogg för jag vill också ha debatt om detta: http://kloppan.wordpress.com/



Jag har gjort ett flertal inlägg där jag skrivit om att vuxenvärlden
 sucks om man är liten o behöver hjälp. Det gäller även för de vuxna!!
 Jag har fått så mkt kontakter med föräldrar som har problem med
 sina barn o den hjälp de får kommer alltid när det är försent verkar
 det som. Barn som hotar sina föräldrar o syskon med stekpannor o
 div tillhyggen, som skriker o är allmänt hysteriska,går inte till skolan,
 gör som de själva vill och vill inte veta av några konsekvenser för vad
 de gjort. Föräldrar som åker o letar efter sina barn o hittar dem påtända
 i div knarkarkvartar..  Och hjälpen för de vuxna är oftast nada.
 De förväntas orka med att ha det så här;
”Du, det är fler som har det såhär” o ”de växer ifrån det” är populära ord.
 Kontaktar de BUP får de ofta frågan om barnet har försökt ta livet av sig
 eller åtminstone skurit sig o har de inte det är de inte välkomna dit.
 
 
 Jag tycker att jag känner mig som Don Quiote ibland o slåss mot väderkvarnar
men  dessa föräldrar lever verkligen i helvetet.
Jag kan förstå att de ger upp lite när den hjälp de så desperat försöker få aldrig kommer…
 

P.S Kopiera gärna texten i blått o lägg upp på era bloggar. Kanske vi kan göra ngn myndighetsperson uppmärksam på problemet o i bästa fall skapa en debatt. Det  är ju inte så troligt men det kostar inte mkt att försöka


Linda aka Javamorsan

Kan säga så här att samhället finns överhuvudtaget för föräldrar med problem. Vare sig det gäller rent bångstyriga ungar som skiter allt vad regler heter eller som i mitt fall. Jag har ett barn med autism. Ingen brydde sig eller ville lyssan. Mitt barn blev värre och värre. Dagliga attacker med ett sönderslaget hem som följd. När det kom hjälp gick den ut på att försöka ta mitt barn ifrån mig inte hjälpa mitt barn :(



PUBLICERAT: 2011-04-18, 19:45:43 | URL: http://baralinda.se/wordpress/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: