SKRIVET: 2011-04-01, kl 12:18:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

Elin Krantz



Detta ljus är för Elin. Jag har haft ett ljus tänt för henne ståendes i mitt fönster hela veckan.

Men det jag ville skriva om var dessa bilder från förundersökningen som nu har läckt ut och jag rekommenderar alla att INTE titta på dom.  Jag såg dom och det var på allvar det äckligaste jag sett, innebörden av dessa bilder slog mot mitt sinne som en blixt från en klar himel. Jag trodde ändå att jag var avtrubbad efter år av samhällsforskning och jag har sett både det ena och det andra men dessa bilder gör mig så fruktansvärt illa berörd och äcklad att jag vill krypa ur mitt eget skinn. Jag fick verkligen en fysisk reaktion där lungorna snördes åt och skakningar.

Hela fallet Elin Krantz har berört mig väldigt mycket, dels så är det så nära mig, hon har rörts sig i min närhet och jag har säkert sätt henne flera gånger utan att jag tänkt över det. Sen är hon lik många jag känner det har också en viss del i det hela. Vi har diskuterat detta många gånger på jobbet eftersom hon skulle gå av på "vår" hållplats, vi har säkerligen sett spårvagnen där allt utspelade sig men aldrig tänk på det förens nyheterna nådde oss om att en tjej var försvunnen. Jag har flera kollegor som stiger på och av vid den hållplatsen där hon hittades.
Fyy jag ryser, som sagt hela detta fallet berör mig väldigt illa.

Men att börja sprida bilder på Elins döda kropp är helt naturvidrig, inte nog med att dom sprids dom ligger ute på olika porrsajter.
Jag påbörjade en lång mening där men kunde inte slutföra den för jag känner skakningarna komma i hela kroppen, men jag hoppas ni förstår innebörden av bilderna på en sådan sida.

Detta är så fruktansvärd vidrigt och kränkande för Elin och hennes anhöriga, inte nog med att dom fått sin dotter/syster m.m mördad och skändad. Dom ska behöva utstå denna kränkning.
Vilka jävla svin gör något sånt här? Hur kan man?

Det hade kunnat vara eran syster, mamma, dotter eller sambo..Förstå den tanken! Det hade lika gärna kunnat vara någon av er!

Jag mår så sjukt illa nu och inlägget kommer inte sluta någonsin om jag inte gör det nu.
Människan är så äckligt vidrig att inte ens jag får till mera ord om det.

Snälla var rädda om er!


Linda aka Tokmorsan

Folk som läcker såna bilder borde faktiskt stenas anser jag! Vidrigt och oerhört kränkade. Har inte sett just dessa och tänker inte kolla. Har tyvärr sett tillräckligt innan så jag klarar mig bra.



sv: jag kan hjälpa dig med header. Om du bara talar om mått osv så löser vi det! Ja tala gärna om vad det skall stå på header också så klart :)



PUBLICERAT: 2011-04-01, 14:43:18 | URL: http://baralinda.se/wordpress/
charlotte

usch såna folk är inte värda att kallas männniskor... vedervärdigt



PUBLICERAT: 2011-04-03, 21:20:41 | URL: http://kloppan.wordpress.com
Lady DAHMER / arrogant primadonna med åldersnoja och storhetsvansinne

Varför tittar du på bilderna? Då bidrar du ju själv till det du sitter och ondgör dig över. Sten och glashus liksom.



Sv: ang. Din fråga om jag skulle lägga up bilder på mitt eget barn om hon blev mördad: Vilken fantastiskt ogenomtänkt och rentutsagt dum fråga. Vad tror du?



PUBLICERAT: 2011-04-04, 16:10:35 | URL: http://ladydahmer.se
LADY DAHMER

tack för ditt svar . men då får jag fråga IGEN; varför sitter du och tittar på elins bilder då?



Sten och glashus vettu.


LADY DAHMER

sure, vi säger väl så



du vet det är så enkelt att sitta på höga hästar och tro att man är så mycket bättre än alla andra, men faktum är att vi alla bidrar till död på ett eller annat sätt.



Men så länge du kan rättfärdiga ditt eget bidrag så är allt bra eller hur? Att din vän använder sig av bilder som läckt ut olagligt gör inte saken mycket bättre oavsett syfte så bidrar hen precis lika mycket som jag.


LADY DAHMER

Fortsätt klappa dig själv på ryggen och peka fingrar åt andras håll om det får dig att må bra. Det bjuder jag på.


LADY DAHMER

jag har inte tagit bort en enda av dina kommentarer. så länge du inte är där för att trakassera mig eller gå till oprovocerade angrepp så finns det ingen anledning. Jag låter alla få höras. Doch så har du postat under TVÅ inlägg. (i samma ämne)



Ja, jag avslutar nog. Iallafall tills du kommer med nåt nytt att debatera. Du har din åsikt och jag har min och vi går bara runt i cirklar.



jag påstår inte att det jag gör det är etiskt försvarbart men lägger min energi på så mycket annat bra och viktigt att jag unnar mig att vara lite förfallen då och då. Jag har det behovet och jag bejakar det.



Vi har olika gränser för vad som är ok helt enkelt. Min går här och din går nån annanstans.



Du är givetvis välkommen med andra tankar i fortsättningen.



mvh

Natashja


Anonym

dina andra kommentarer är här:

http://ladydahmer.se/2011/april/why-would-you-want-to-see-something-like-tha.html


Linus

Jag har också sett de hemska bilderna på Elins kropp.

Jag gissar att gärningsmannen får 18år eller livstids fängelse av domstolen.

Stackars Elin :-(


Cleo

Det är så hemskt...

Tänker på henne och hennes familj varje dag.

såg bara första bilden, vågar inte se resten...


Jo

Linus och Cleo: Jag hoppas han får livstid och aldrig har en chans att komma ut igen, nu fungerar det inte så i Sverige men hoppas går ju.

Nej titta inte på dom, det är bara vidrigt och väldigt sjukt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: