SKRIVET: 2011-04-28, kl 20:51:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Deklarationen

Detta fenomen är en pärs varje år, skall jag betala tillbaka eller får jag tillbaka, varje år är man lika nervös...är semestern räddad? Eller blir de att utforska sin närmaste omgivning som de så fint heter när man är fattig!

Med 700 bollar i luften insåg jag till min stora panik att jag inte har deklarerat än, så det fick blir att sätta sig ner och börja räkna siffror. Jag är bra på många saker men matte är inte min stora passion. Jag är mer eller mindre urusel på det faktiskt.

En liten parantes på det är att jag som istället är en social språkbegåvning och många med mig inte har fallethet för matte/fysik. Så man får välja på antingen eller! Jag föredrar faktiskt social språkbegåvning framför matte geni, jag har jobbat med många genier och insett att jag värderar min socialförmåga myckt mer när jag vistas i deras närvro.

Nu åter till deklarationen, går inte den att mordernisera på något sätt?
Visst man kan E-deklarera men inte om man skall göra ändringar (eller) eftersom jag inte har lust att komma in på 2000-talet riktigt än och skaffa mig en e-legetimation så vet jag inte hur man gör, men i vilket fall som helst.
Jag gör alltid en massa ändringar men vill ändå ha min pengar i juni men nej då, jag måste vänta till Agu.
Desutom tycker jag inte om att man måste komma upp i 5000 kr innan man kan göra avdrag för arbetsrelaterad utrustning/klädsel, dom borde sänka de beloppet.

Varför har dom höjt beloppet för resekostnader *åh suck* (jag vet dom gjorde de förra året men ändå)

Desutom kan de ju inte vara miljövänligt med alla papper!


Lev väl och deklarera i tid (näst år)

Nej kalla in folk till bestämda möten isället så slipper vi pappersarbetet och får pengarna i handen. 20 000 kr i kontanter tack! hahah, nej de kanske inte var en ultimatlösning men kan man inte hitta på något.

Hade säkert kommit på något om jag nu inte hade behövt återgå till mina siffror.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: