SKRIVET: 2011-04-29, kl 14:20:03 | PUBLICERAT I: Allmänt

Återigen fredag eftermiddag!

Ja då var det Fredag igen, väldigt bra anser jag. Ännu en helg men inte vilken helg som helst....Det är Amatörernasafton eller i folkmun Valborgsmässoafton. Enligt metro kommer 3 av 4 ungdomar vara fulla i helgen.
Min slutsats är åh va skönt att jag slipper jobba i helgen!
Det kommer sväma över av fulla tonåringar på stan, ja inte bara där utan överallt.


Jag har ett tips till föräldrar med tonårs barn, ge dom inte sprit.
Barn till föräldrar som ger dom alkohol ger dom dricker mycket mer, blir fullare och hamnar oftare i statens händer (alltså polisen/ordningsvakter m.m) än barn som dricker i smyg som är rädda att föräldrarna skall bli arga m.m
Många svänger sig med argumentet att det är bättre att dom dricker sprit som jag ger dom än att dom häller i sig något som är farligt, jo för visso men låt dom då hellre "stjäla" det från er än att ni uttryckligen ger dom till det.

Ett annat argument är att det är bättre att ungdomarna super sig fulla hemma först så dom lär sig hantera det - Mitt svar: Jag träffar ganska många gånger människor som är i 30-50 års åldern som inte kan hantera det, är ert råd till dom, åk hem till mamma och sup?

Nej ge inte era tonåringar alkohol, droger, ciggaretter eller va de nu må vara.


När vi pratar om alkohol det är det Engelska bröloppet idag Kate och prins William gifter sig och jag hade mer än gärna varit full nu så kanse detta hade varit lite roligare att se på.
Så är de när man inte får bestämma själv.


Så för att roa oss lite kör vi några kalssiker:

 

En kvinna ligger i förlossningsrummet med värkar och skriker:
- Jag orkar inte mer! Ge mig bedövning!
Sen vänder hon sig till sin kille och säger:
- Det här är ditt fel, din jävel!
Killen svarar lugnt:
- Om du minns så ville jag köra in den i andra hålet på dig men du vägrade för att det "skulle göra så ont...


Frågan är varför man kallar stormarna med kvinnonamn. Enkelt! De kommer kalla, vilda och blöta, men sticker ofta med hus, bil och lösören

En hustru steker ägg till frukost åt sin make. Plötsligt kommer maken inrusande i köket.
- Försiktigt! skriker han, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin! Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA! Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU! Det behövs mer margarin. Åh, herre gud! VAR ska du få plats med MER MARGARIN? De kommer att fastna! Försiktigt... FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT! Du lyssnar ALDRIG på mig när du lagar mat! Aldrig! Vänd dem! Skynda dej nu! Är du tokig? Har du mist förståndet? Glöm inte att salta dem. Du vet att du alltid glömmer att salta dem. Använd saltet. ANVÄND SALTET! SALTET!!!
Hustrun stirrar på honom.
- Vad i hela friden är det för fel på dig? Tror du inte jag vet hur man steker ett par ägg?
Maken svarar då lugnt:
- Jag ville bara visa hur det känns när jag kör bil.





En hustru steker ägg till frukost åt sin make. Plötsligt kommer maken inrusande i köket.
- Försiktigt! skriker han, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin! Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA! Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU! Det behövs mer margarin. Åh, herre gud! VAR ska du få plats med MER MARGARIN? De kommer att fastna! Försiktigt... FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT! Du lyssnar ALDRIG på mig när du lagar mat! Aldrig! Vänd dem! Skynda dej nu! Är du tokig? Har du mist förståndet? Glöm inte att salta dem. Du vet att du alltid glömmer att salta dem. Använd saltet. ANVÄND SALTET! SALTET!!!
Hustrun stirrar på honom.
- Vad i hela friden är det för fel på dig? Tror du inte jag vet hur man steker ett par ägg?
Maken svarar då lugnt:
- Jag ville bara visa hur det känns när jag kör bil.


Trevlig helg allihop!!!!


charlotte

skulle aldrig drömma om att ge barnen sprit!! näe bättre att göra som du säger då att blunda på ena ögat så länge det inte är alltför stora mängder. igår frågade jag emelie o hennes kompis vad de hade i väskan o det vart står uppståndelse. de tog ur vad de hade i väskan när inte jag såg o så gick de men kom tillbaka igen. fick med sig det de hade gömt o när jag tittade ut geniom fönstret såg jag att de bar på en liten flaska vin. nu vet jag inte om jag ska konfrontera henne m ed det eller inte. det är inte lätt att vara förälder



PUBLICERAT: 2011-04-30, 10:09:04 | URL: http://kloppan.wordpress.com
Heffler

Haha, bra historier!



Jag håller helt med dig om ungdomssupandet. Ju längre de väntar desto bättre. Och att köpa ut är ju bara värdelöst.



PUBLICERAT: 2011-04-30, 13:09:42 | URL: http://heffler.se
Linda aka Javamorsan

Jag fick aldrig en droppe av min mamma. hon var benhård på den fronten. Jag fick en öl till maten efter att jag fyllt 18 men inget mer!



Jag är så glad att jag inte är "ung" längre och ränner på stan en dag som denna. Minns förr när jag och mina vänner hängde på stan på Valborg. Drack oss fulla och bara hängde. Hade vi skoj? Nä egentligen inte tror jag!"

Idag blir det mys med barnen och maken istället utan sprit :)



PUBLICERAT: 2011-04-30, 15:34:55 | URL: http://baralinda.se/wordpress/
charlotte

hoppas att du hade en bra valborg



PUBLICERAT: 2011-05-01, 10:24:13 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: