SKRIVET: 2010-11-22, kl 09:45:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Raggningstips!

Jag tänker nu påbörja en ny följetång som jag inte tänker avsluta;) Troligtvis kommer detta blir det enda inlägget, precis som följetången med manipulation. Men eftersom detta är ett så stort ämnen tänker jag i alla fall lämna utrymme för fler inlägg om andan faller på.

Så fungerar egentligen raggningsrepliker?
 Ni vet dom här slemmiga som -Faller du för kärlek vid första ögonkastet eller ska jag gå förbi en gång till, - Hej Kexet, står du här och smular.
Ja ni förstår, är det någon som någonsin använt en? Och har det någonsin fungerat?

Jag tänker i alla fall ge ett mycket kort och enkelt tips som verkligen fungerar.

När ni är på en krog/bar eller annan tillställning, väl ut ett "offer";) och spanan in denna diskret en stund, diskret förstås, h*n ska inte märka speciellt mycket.
Leta sen upp den fulaste killen/tjejen på stället, det gör inget om den här personen även har dåliga egenskaper, som typ bara pratar som sig själv, tycker synd om sig själv m.m
Skicka fram denna personen till tjejen/killen ni har spanat in och be dom ragga upp henne/honom, upprepa detta ca 3-4 gånger med jämna mellan rum. Lämman henne/honom i fred i ca 20 min och sen dyker du upp.

Detta är ju förstås inte idiotsäkert men det ökar dina chanser befintligt, varför?

Jo allt handlar om psykologi/manipulation (där fick jag in det ändå), när denna "mindre" attraktiva" människa går fram och raggar på "offret", ser h*n förhoppningsvis (för din skull) en människa även h*n tycker är mindre "attraktiv", detta gör att när du nu kommer fram så kommer du att framstå som snyggare.

För om du hela tiden omges av mörker, mörkt vart du än går så kommer de ljusa platserna att upplevas som ljusare än vad dom egentligen är, likadant funkar denna metoden.
Människan hjärna fungerar så att du får ett påslag på positiva saker om du under en lång period bara upplev negativt, detta finns det hur många exempel på som helst t.ex efter en lång kall vinter kommer våren.

Problemet med denna metoden är 1, du måste be någon "mindre attraktiv" att göra detta, klart man inte behöver säga varför men det kan vara knepigt nog ändå.
2."Offret" måste tycka denna personen är "mindre attraktiv", folk har ju som sagt olika smak.

På plus sidan 1, Psykologin bakom.
2, Man kan få nödvändig fakta om personen, singel,sexuell läggning, ålder m.m utan att du behöver kolla upp det.
3, Du upplevs som snyggare, det är alltid ett plus.

Om man är kille som ska ragga på en tjej kan man (inte 100%) lägga till att när denna "mindre attraktiva" killegår fram och ragga på henne, kommer hon säkerligen tänka, varför ör det bara "mindre attraktiva" personer som raggar på mig och åter igen kommer du se ännu lite bättre ut. Så här tänker nog inte alla tjejer men jag lovar att tanken slåt vissa i alla fall.

MEN KOM IHÅG DET HANDLAR INTE OM DEN DU VILL GÅ TILL SÄNGS MED UTAN OM DEN DU VILL VAKNA UPP MED.

MySpace Kisses Comment: 6
http://www.foontastic.com/kisses.html


nadia

Det är lite som när tjejer egentligen gillar när man ska gå ut med den där "inte jätteattraktiva" kompisen. Just i den stunden blir det till en egens fördel.. Vi tjejer kan vara hemska mot varandra. Men sen skulle man ju aldrig säga till kompisen vad man tycker om det.



Vad det gäller din kommentar på inlägget om alkohol och ta hand om barn. Jag försår hur du tänker, men tyvärr tror jag att lagen kommer vara meningslös. Polisen kommer inte ha tid att kolla upp alla anmälningar som kommer komma in. Det finns nog både en och två moraltanter där ute som kommer ringa polisen stup i kvarten så fort föräldrarna tar ett glas vin. Jag tycker det är fel. Istället så har vi ju faktiskt soc som kan kolla upp sådant här. Finns det ett problem, som för din vän, då anser jag man borde höra av sig till soc. Inte straffa hela Sverige med en lag som ändå inte kommer hjälpa. Sen kan man ju fundera på hur det skulle bli på midsommar.. Tror inte Sverige har så många personer som kan tänka sig att avstå en öl+ nubbe på midsommar. Vart ska alla barn ta vägen då?



PUBLICERAT: 2010-11-22, 12:07:28 | URL: http://www.prinsessanadia.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: