SKRIVET: 2010-11-19, kl 06:47:56 | PUBLICERAT I: Allmänt

Livsfarligt att bortsa tänderna?!?!

Jag stötte på en sak idag som jag faktiskt inte visste om, tydligen så är det (enligt AB.s läsare) rent utsagt livsfarligt att borsta tänderna med Fluor tandkräm. Kalla mig gärna lite efter för detta var tydligen något som väldigt många visste om.

Jag läste själv på om Fluor och det stämmer ju att det är en väldigt giftigmetall sen fanns det ett medel som heter Triclosan som tydligen är miljöfarligt.
Är det någon som har bättre koll på detta än jag, någon som vet något mer?
Jag har gogglat runt själv en del och bara hittat negativa saker, ungefär i samma stil som dessa kommentarer under artiklen.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8148096.ab

Nu undrar jag ju självklart, hur farligt är det att svälja tandkräm?
Va händer om barn "äter" tandkräm?
Finns det i barntandkräm?

Ja frågorna kan göras många men den viktigaste frågan är ju givetvis, hur farligt är egentligen detta?
Behöver man oroa sig.....

Jag ska i alla fall ta och pröva lite andra tandkrämer nu ett tag, i alla fall tills jag har fått ordentliga svar.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: