SKRIVET: 2010-11-08, kl 08:16:21 | PUBLICERAT I: Allmänt

Kungen, alldeles för lätt!

Till Bengt:

Jag kan knappt börja kolla på inlägget, (tog det som fanns på aftonbladet),
http://www.aftonbladet.se/webbtv/
innan det blev klart uppenbart att han är mycket störd över denna boken, jag ska stolpa upp några exempel.

* Notera vad han säger, dvs ingenting. Han pratar runt ämnet och vad vi i folkmun kallar nonsens, inget konkret alls.

* Han pratar i negativer, jag kan INTE recensera en bok jag inte läst, behöver han läsa den den handlar väl om honom? En bok som kommer ut som handlar om HANS MAJESTÄT borde väl framför allt hovet vara intresserad av tycker man, det var ju prat om att om hovet skulle stämma författaren eller inte, borde dom då inte ha åtminstone vetat vad boken handlar om för att eventuellt kunna stämma?
Lägg märket till hur hårt han verkligen betonar "Jag har "INTE" läst boken", både med armrörelser och kroppsspråk.
 

* Han säger att den dagen boken kom var han faktiskt på...*paus*....annat jobb.
Vad för annat jobb? Hade han inte ljugit så hade han kunnat säga jag var på möte eller jag var i Borås, Desutom den här pausen,han behövde alltså använda den andra hjärnhalvan för att komma på vad han skulle säga, den kreativa. Därför behövdes denna pausen för att koppling skulle ske.

*Han säger boken kom VÄLDIGT sen i går eftermiddag, jo men han hade forfarande hela kvällen natten på sig att läsa boken. Och jag menar kom igen det är kungen vi pratar om, även om han inte själv läst den borde ju någon annan ha gjort det åt honom.

*  Han talar lugnt i början, men efter att han säger "jag har inte tid att sitta och läsa böcker hela dagarna så som ni kanske gör" börjar han prata fort, han stammar, svänger med huvudet, ger ett väldigt nervöst intryck, han vaggar ett par gånger fram och tillbaka.

*I slutet av klippet när han pratar om att han har talat med familjen då blir han stabilare, tyder på att han troligen har talat med familjen (vilket i säg inte är konstigt, men dom har talat om just detta ämnet är klart), sen blir han nervös igen och börjar stamma, tala fort och tala om totalt nonsens.

Så min sammanfattning blir att han har god kännedom som bokens inehåll, mycket av det är sant. Han tycker detta är mycket obehagligt. Han behöver som sagt nödvändigtvis inte ha läst boken men vem behöver egentligen läsa boken om sig själv?
Silvia och han kommer inte skilja för detta, hon visste troligen också om det alla redan.
Tanken slår mig åter igen som så många gånger förr, den här mannen är ju inte så smart.
Men det var faktiskt roligt att se att han fick hitta på något själv, att han inte läste på den lapp eller sa ord som någon annan lagt i hans mun.
Det som var mest "talande" (haha nu var jag roligt;)) var hans intet-sägande svamel, det okonkreta nonsens han fick ur sin mun. Det är inte lätt att stå så rakt upp o ner och hitta på saker att säga med kameror upptrycka i ansiktet, vilket då gör att det blir osammanhängande och svamligt. Där av går det snabbt att utläsa, han hittar på en historia och man behöver inte hitta på om man talar sanning, då behöver man bara minnas.

Nu får ni gärna ge lite respons på min analys!

Ha en trevlig start på den nya veckan!






Bengt

Mycket bra skrivet! Och nog var det omdömeslöst att bara ställa sig rakt upp och ner och "prata på" -efter allvarliga anklagelser mot honom själv, kung & statschef. En kung med omdöme hade ju antingen INTE SAGT NÅGOT om anklagelserna, eller BEMÖTT dessa SERIÖST. Nu blottade han sig istället med en massa smörja.



PUBLICERAT: 2010-11-08, 19:27:01 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: