SKRIVET: 2010-11-24, kl 10:56:57 | PUBLICERAT I: Allmänt

Den nya grundlagen!

Aftonbladets rubrik:  GRATTIS IDAG FÅR ALLA SVENSKAR EN NY GRUNDLAG.

Eftersom jag är emot att använda fula kraft uttryck i skrivspråk så gör jag inte det, bara ibland när det är så där lite lagom arg. Men om jag hade börjar nu så hade jag inte kunnat sluta, plus lärt er en massa ord ni troligtvis aldrig hört talas om förr. Som ni förstår jag är fruktansvärt upprörd över denna nya grundlag och med medias rappotering om den. För det första har dom inte sagt ett ord om det, för den gick igenom nu och vet ni varför jo....

För att kunna få genom en grundlag så behöver man egentligen ha en folkomröstning om det, vilket vi inte sett skymten av. Vi har inte haft några folkomröstningar sen den stora EMU "skandalen" när folk inte var lika lydiga som de styrande ville och röstade nej, därför la den Svenska regeringe ner de där med folkomröstningar för de fukade ju inte........

För det andra så behövs det mint ett allmänt val emellan, från att man lagt fram förslaget tills att det röstas genom. Då håller man tyst om det för annars hade folk troligtvis inte röstat på moderaterna, eftersom det var den sittande regeringen som la fram förslaget.....Ja med andra ord, dom har gjort det igen.


Inte nog med att folk inte ens får veta vad den nya grundlagen innebär om man då inte leta upp egen information om den, men att dom stora medierna inte skriver ut lagen så folk får bilda sig en uppfattning om den, gör mig så förbannad. Om det ju inte blir stora debatter om detta, så kommer denna grundlag bara få en liten notis och sen är den borta. Förstår ni det är en GRUNDLAGSÄNDRING....i grundlagen där våran yttrandefrihet står. Dom har gått in och ändrat den och vi har inget fått veta.

Låt mig fråga er, är det någon om er som vet något om denna grundlasändring? Är det någon som vet vad Lissabonföredraget innebär?


Låt mig gissa, inom 10 år har vi Euro i Sverige,EU har all makt och vi gör fortfarande ingenting.
Men om du vill göra dig själv en tjänst, leta upp information om den nya grundlagen och läs på ordentligt.

Man kan inte säga det tillräckligt många gånger....Jag HATAR politiker!!! 


Bengt

Stort fel av media att inte ha tagit upp detta i tid! Och bl a EU-medlemskapet skrivs nu in i grundlagen - vilket innebär att det blir ÄNNU svårare att gå ur. Folkomröstningar behandlas ju lite "udda" av politiker. I Danmark, exempelvis, sa danskarna nej i en EU-folkomröstning (har för mig att det var något av fördragen de röstade om). Politikerna ansåg emellertid att folket hade röstat "fel" - och det hölls en ny folkomröstning så att danskarna skulle rösta "rätt".



PUBLICERAT: 2010-11-25, 19:27:25 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: