SKRIVET: 2010-08-16, kl 11:59:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Manligt och Kvinnligt

Jag gillar manligt och kvinnligt, jag gillar att en man är en man och en kvinna en kvinna!
Jag tror även på rätt person på rätt plats!

Kalla mig old fashion om ni vill varsegod, jag är old fashion och kan så ledes dra nytta utav de fördelar en kvinna har jämför med männen.
T.ex jag behöver inte bära de tyngsta sakerna, t.ex matkassarna, jag behöver inte ligga ute i snön och laga bilen m.m nu gäller detta givetvis bara old fashion killar som är lite händiga och som kan bygga en altan, byta däck och röja skog. För dessa håller nämligen på att dö ut, det finns inte så många supermän kvar där ute, förr var det så att man fixade sin egen bil, byggde på sitt eget hus. Nu för tiden så anlitar man folk till att göra detta plus mycket mer, när det gäller hus så finns det massor med olika områden där man måste anlita olika företag för att göra saker, snickare, rörmockare, elektriker ja ni fattar! Vart har alla supermän tagit vägen?

Någon som har hört låten I need a hero? 

Jag gillar inte det här femenist tramset, givetvis ska man ha lika lön för lika arbete det måste man inte vara femenist för att tycka men då ska det också vara lika lön för lika arbete! Kvinnan/Mannen ska utan hjälp från någon, kunna hänga med i arbetstempo och kunna utföra exakt samma arbetsuppgifter utan att bortse från psykiska och fysiska skillnader! Då gäller principen lika lön för lika arbete! Men (nu ska jag säga något jätte hemskt) alla kan inte utföra alla jobb, tro det eller ej, alla kvinnor och alla män är inte lämpade för alla yrken!
Jag personligen skulle krackliera efter en vecka som snickare, betongarbetare eller lastbilschaufför, givetvis finns det kvinnor som passar för dessa yrken. Nu känner jag ingen kvinnlig snickare men jag lovar att jag ska prata med henne när jag träffar en, orkar man med den fysiska påfrestnad som det yrket kräver .t.ex!

Det finns yrken där hellre skulle tänka mig en kvinna än en man, sköterska, dagispedagog, gynekolog m.m
Kvinnor är mer omhändertagande än män tro de eller ej men så upplever jag det!

(Jag hör ramaskriet från femenisterna *små myser*, men det struntar jag i, har ni rätt till en åsikt så har jag det också)

Kvinnor är psykiskt starkare
Män är fysiskt starkare
 
Men spelar detta någon roll, det är ju olikheterna som för oss samman, både kvinnor och män behövs, när ska detta läggas ner och folk ska börja inse! Inga kvinnor, inga män, inga män, inga kvinnor så simpelt är det!!

Jo de här med rätt person på rätt plats, självklart passar olika människor för olika saker, detta beror på arv, uppväxt miljö, livs erfarenheter m.m, detta är helt okej man blir som man blir för man blir nästan aldrig som man skulle, men sluta tvinga in folk i könsroller! Låt pojkar leka med prinsess kläder om dom vill men tvinga dom inte, låt tjejer leka med bilar, måla mustach och leka batman, leken är en dela av exprimentet som kallas livet men sluta tvinga in folk i roller om dom själva inte vill! Varför kan man inte låta utslaget bli naturligt? Varför måste detta alltid läras ut och påpekas?

Är det luddigt? Jag menar så här, vill en kille bli undersköterska låt han bli det så men inte för att samhället eller hans lärare säger det utan för att han själv känner att han vill bli det eftersom han har det egenskaperna och han är en omhändertagande person.
Låt barnen på dagis leka vad dom vill, ställ fram en låda med leksaker och låt dom bestämma vem som ska vara mamma/pappa/barn gå inte och peta i det och styr upp leken genom att påpeka att Oskar kan också vara mamma, utan låt dom exprementera själva!

Givetvis och detta skulle egentligen inte ens behöva poängteras men jag gör det ändå, kvinnor är inte svagare än män eller vise verca, män och kvinnor har olika styrkor och svagheter som gör att vi ska kunna klicka och passa ihop till en bra fungerande enhet, båda könen behövs! En kvinna klarar sig utmärkt utan en man och en man klarar sig utan en kvinna, inget av könen är det svagare än det andra!

Läs, teckna och begrunda!


Bengt

Uppfriskande att läsa saker som inte anses riktigt politiskt korrekta! Apropå din kommentar på min blogg. Vi kan väl ha lite dialog om bloggande via mail?



PUBLICERAT: 2010-08-16, 20:11:59 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: