SKRIVET: 2010-08-30, kl 12:53:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

I'm back!

Ja efter ett mini blogg uppehåll är jag nu tillbaka i spindlens underbara nät, efter som jag sitter vid en kass dator där man måste hamra in varje bokstav kommer detta bli ett kortare inlägg.

I dag handlar det passande nog om ledighet eftersom jag är det idag eller det handlar lite grann om mentalitet.
Jag tillhör dom som får ångest av att jag "bara" är ledig i två veckor och detta är bara första dagen, jag sitter här och känner panik för att om två veckor börjar jag jobba igen. Hur sjuk är inte det?
Hur har det blivit så? Vittna något otroligt men jag har faktiskt ingen teori om det, varför man inte kan koppla av!

Bara en lite tanke om detta, är det så att vi inte kan släppa jobbet för att ekorrehjulet har drabbat oss allt för hårt? Jag har ingenting meningsfullt att göra på min fritid och det beror på att jag aldrig har någon fritid. Jag jobbar jämt jämt och lite till. Jag får alltså panik när jag väl har fritid eftersom det är då jag ska leva, men hur lever man om man normalt sätt inte har något liv?

När jag väl är ledig då vill jag leva, träffa vänner, min familj och ha roligt men om jag ska vara ärlig så sitter jag mest bara och snurrar och vill göra en massa saker men det händer ingenting efter som jag blir totalt handlingsförlamad av all denna fritid.

Gott folk det ska inte vara på detta sättet, det är fel! Mitt uppdrag idag kommer bli att lägga upp en handlingsplan för mina två "förhoppningsvis" lediga veckor!

Och hoppas att någon kan ge mig bra tips på vad jag ska eller måste göra!

Skriv massor om jag nu skulle bli fast här så kan jag i alla fall läsa dom!

Ha de gött allihop och släpp inte ekorrehjult allt för nära inpå!


Bengt

Mitt bästa tips: Naturen! Dvs: skogen och/eller skärgården (du är göteborgare?).



PUBLICERAT: 2010-08-30, 20:39:31 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: