SKRIVET: 2010-08-12, kl 08:47:49 | PUBLICERAT I: Allmänt

Givetvis är moralensväktare vaken!

Ja jag är vaken, givetvis, man kan inte ligga en hel dag och dra sig även om det är väldigt gott!
Jag hamnar ändå på topp 5 när det gäller att sova och vara trött, jag älskar att sova, jag älskar min säng och att kunna ligga och dra mig. Men (det finns alltid ett men) göra jag det så är risken stor att jag inte kommer ur sängen på hela dagen eftersom man bara blir tröttare och vips så har man skapat sig en rutin som gör att man kommer försent till jobbet. Sängen är rent utsagt farlig.

Så därför ska vi använda detta ämne till dagens morgon inlägg, Dagdrivare!
Ja det är inte lätt att få jobb i dagens Sverige, du måste ha en viss specifik utbildning och du måste slåss med minst 500 andra som också söker detta jobb, nej det är inte lätt.....Men det är långt ifrån omöjligt. Det går att hitta sig ett jobb, två saker disceiplin och att inte vara kräsen det är det enda du behöver! Jag tycker att du ska ta vilket jobb som helst, det jobb som erbjuds.
Har man verkligen råd att vara kräsen idag? Ja de har man, har man inga krav så kan man leva gott på socialbidrag, det är ingen stor nyhet och det blir bara tydligare och tydligare hur lätt det är att lura socialen och försäkringskassan, exempel den "förlamade" mannen som dansade med Lisebergskaninen. 
Hur kunde både försäkringskassan och Socialen missa detta? Hur bra måste man inte spela då? Allvarligt jag tycker det är ganska sjukt att den ena sidan kunde missa det men framför allt hur kommer man på tanken att spela förlamad? Men det är ju så med människor kan vi komma över en hacka så gör vi det, lättförtjänta pengar är tydligen dom bästa. Vad hände med uttycket lätt fånget, lätt förgånget? Har det sluta gälla? 

Sverige behöver arbetsmoral!


Det suger att jobba vissa dagar men så är det för alla, det är inte lattjo att stå vid bandet eller att städa men det är ett jobb och det är väl ändå det viktigaste.
 Jag vill ha tillbaka när det fortfarande var obekvämt att gå till Socialen, det var pinsamt och man höll tyst om det. Jag påstår inte att det är skamligt att gå till socialen det finns tusentals människor med olika historior och levnadsöden som gör att dom har hamnat där men en fullt frisk människa som är fullt arbetsduglig men som bara är lat och kräsen ska inte leva på socialbidrag! Då ska det vara skamligt och pinsamt!

Ja man kan givetvis vända på det också och diskutera de andra som faktiskt vill ha jobb, söker jobb men inte får några, men dom har ju faktiskt moral så dom platsar inte här i min blogg, fast när ändå ämnet är uppe, en eloge till dom, kämpa på, keep up the good work, ge inte upp bara för att det ser mörkt ut och var inte kräsen!
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: