SKRIVET: 2010-08-11, kl 13:01:21 | PUBLICERAT I: Allmänt

Första inlägget från en ovan bloggare

Första inlägget, första bloggen, ja alla ska vi denna vägen vandra! Alla ska ha facebook och alla ska blogga! Så även jag, tänkte bara göra detta lite anorlunda! Jag har väl egentligen ingen aning om hur många bloggar det finns om detta ämne, men jag har en känsla av att det kommer jag snart få reda på!

Alltså denna blogg kommer att handla om Moral och moralens förfall, därav bloggens namn! Under flera år har jag fått höra att jag är en moralkärring (trots min ringa ålder) och till en början förkastade jag detta. Det kändes ju pinsamt och nervärderande. Men ju mer åren gick och desto mer jag upplevde så insåg jag att det är helt sant, jag är en moralkärring och stolt över detta. För jag verkar vara den enda som har moralen kvar, jag är en utav få som kan skilja rätt från fel, som fortfarande kan säga ifrån att det som hände precis är inte rätt och till sist det som knappt någon kan säga idag. Jag lever som jag lär. Det är min stötte pelare att när människor tycker jag är kall, hård och cyniskt och tycker att det jag säger inte är sant eller omöjligt kan jag alltid hänvisa till mig själv. Jag lever som jag lär och det är jag stolt över!

Denna blogg kommer säkerligen handla om både det ena och det andra men jag ska försöka hålla mig till mitt ämne även om jag kommer att sväva ut ibland och hamna någon helt annanstans men meningen är att jag vill visa folk att det finns ett alternativ till dagens levene. Inte bara för vuxna, tanter och gubbar utan även för ungdomar, barn och ja alla i stort sätt!

Nej jag är inte kristen, jag känner ingen samhörighet med snickarsonen över huvudtaget utan känner mer att religion är av onda, ett hysteriskt kul ämne att diskutera och som troligen kommer att avhandlas ett antal gånger även här i bloggen.
Nej bor inte heller i en liten grotta någonstans ute på landsbygden där HB och lös snus regerar. Jag bor, lever och andas Göteborg, stor staden med småstads känslan!
Jag är med andra ord en helt vanlig människa, precis som du, bara lite bättre!

Ja, provokation är även att mycket bra verktyg och jag använder mig väldigt mycket av, mest för at det är roligt men mycket för att det hälper till att förmedla budskapet så att detta kan fastna ordentligt!

Men skämt o sido har inte jag och de med mig rätten att säga att vi är lite bättre? Vi har lite mer självkänsla och stake än vad ni har? 
Jag tänker nämligen inte underkasta mig jantelagen och därför tänker jag med stolthet säga, jo vi är lite bättre!

Jag har nämligen den självkänslan att : 
 1:Gå ut på korgen och ragga OCH vara nykter.
2: Aldrig pröva knark, många tillfällen har bjudits men moralkärringen har alltid sagt nej.
3: Aldrig varit otrogen, inte ens haft sugen efter det. Trots att jag blivit bedragen.
4: Leva som nykterist över ett år. Man kan ha väldigt kul utan alkohol.
5: Aldrig slänga skräp i naturen.

Listan kan bli lång men jag stannar där.

Det låter kanske lite och det finns troligtvis hundratals människor där ute som kan säga samma sak och till er vill jag bara säga grattis ni är lite bättre! Jag kommer komma in på detta många många gånger under min blogg tid här på nätet så oroas inte om du inte förstår!

Så välkomman till min blogg, läs och känn hur moralen växer i kroppen!
 


Bengt

Kikade runt lite och såg att den här bloggen startat "precis nu". Är i och för sig intresserad av massor av saker, men även ditt ämne och "den inre kompassen" - som man ibland befarar att en del totalt saknar. Är själv rätt nybliven bloggare (juni nu i år) och har haft vissa svårigheter att hitta intressanta bloggar bland allt skräp som finns. Din blogg verkar sticka ut. Lägger in den i min blogglista, så att den inte försvinner ur synhåll.Lycka till!



PUBLICERAT: 2010-08-11, 21:54:17 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: