SKRIVET: 2011-03-17, kl 16:26:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

Blogg?

Varför har man en blogg egentligen? Är det för att föra ut ett budskap, använda det som en längre status uppdatering på facebook, berätta om vissa intressen, dela med sig av erfarenheter?

Ja alla dessa är nog skäl till varför vissa har en blogg, varför har just du en blogg?
Varför har just jag en blogg?

Ja varför just jag har en blogg, var meningen från början att jag tyckte att jag hade nått vettigt att säga se om folk delade mina åsikter och använda den som ett socialt experiment för vad folk reagerade på och vad som struntade i.
Men jag kom på att det var galet svårt att försöka sitta och komma på en massa saker, vissa gånger blir det helt enkelt bara tjafs av det hela. Att skriva om sig själv och sitt liv är ju lätt men att försöka vara anonym och skriva om saker som inte bara handlar om mig. Man ska ju försöka att specifikera sig så gott det går ha en linje, men jag lyckas ju aldrig hålla mig innanför linjerna. Jag har någon filosofisk/samhällsblogg eller?

Jag benämner det så i alla fall, men suck va svårt det är.
Man ska ju inte ge upp i motgångar och det gör jag inte heller, jag har inte heller brist på ideer bara brist på inspiration, svårt att hitta djupet i det hela att vilja förmedla något viktigt.

Att bara sno AB:s eller expressens nyhets artiklar funkar ju inte och att tjata om vad som är fel och som skulle kunna rättas till i detta samhället handlar typ 90% av mina inlägg om, vad skriver man om för djupa och viktiga saker då?
Eller behöver folk upprepning och en påminnelse om vad som faktiskt är viktigt?
Behöver man skriva uppenbara saker ibland för att människor ska tänka till och ta vara på det som är viktig.

Jag vill ju gärna förmedla bra värderingar och ett bra sätt att förhålla sig till livet men blir inte det lite ut tjatat ändå?

Hmm, jag ska spåna lite på detta och sen komma fram till nått smart och bra, men jag skulle behöva någon som visar mig lite om basic saker när man bloggar, hur man lägger in visa saker, hur man snyggar till bloggen.

För nu vill jag förnya mig, jag vill ha ett nytt utseende på bloggen, skriva bättre saker och få fler läsare.

Japp mina vänner förnyelsens tid har kommit.....Våren är här!


prinsessanadia

Jag började blogga för att mina sambo var trött på mitt tjat om allt hela tiden. Han tyckte att jag skulle skaffa mig en blogg så kunde jag tjata sönder folk i den istället. Jag tyckte det var en bra idé. Jag har nämligen en förmåga att ha en åsikt om precis allt. Och nu kan jag skriva av mig i bloggen så slipper sambon sitta och lyssna på mitt tjat ;)



PUBLICERAT: 2011-03-18, 13:05:49 | URL: http://www.prinsessanadia.se
Bengt

Det var nog rätt och slätt nyfikenhet som gjorde att jag började blogga, ville pröva på något nytt ..

Allmänt så tycker jag att det ofta är intressantare att läsa blogginlägg som går lite mer på djupet. Vi ser alla ytan i tillvaron - och retar oss på än det ena än det andra, i alla fall har åsikter. Bloggosfären har i praktiken 10.000-tals ledarskribenter. Men vad ligger bakom det som sker? Har man utslag på kroppen kan man ju svära och förbanna utslagen. Men ännu bättre är ju att gå till en läkare för att få svar på vad utslagen kan bero på (och gärna i alla fall förslag på behandling). Det är svårt att fånga tidsandan/vårt gemensamma kollektiva medvetande just nu - eftersom vi alla är mitt inne i det. Men försöka kan man ju göra (och också kanske bör göra). Att vi alltså försöker se på oss själva lite utifrån - inte minst som kollektiv/grupp. För att allt/alla hänger ju ihop på något sätt.



PUBLICERAT: 2011-03-18, 17:22:20 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
charlotte

hoppas att du börjar känna dig bättre. ett steg framåt igår som raskt blev minst 10 bakåt när den andra tjejen efter att ha varit osams med emelie i 2 dagar hörde av sig



PUBLICERAT: 2011-03-19, 08:25:51 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: