SKRIVET: 2011-07-21, kl 18:36:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Kvar dröjd gäst,gör värden vred!

En av mina största talganger är min sociala förmåga, jag kan umgås med istort sätt vem som helst när som helst.
Jag försöker att vara så generös jag kan med båda ekonomiska tillgångar och husrum, det är få tillfällen jag säger nej till människor som vill komma och bo hos mig och jag står gärna för mat m.m bara för sällskapets skull men frågan är, är det värt de?

Hur kommer det sig att man efter ett tag börjar störa sig på människor som man egentligen tycker väldigt mycket om? Jag har en person som kommer och går lite hos mig när han känner för det, aldrig längre perioder, en natt hit och en natt dit. Jag är van vid att ha mycket folk hos mig, kalla de tillfälliga inneboende. Men nu helt plötslig har jag börjat störa mig på de hos en av dessa, han verkar ha satt i system att när han har dåligt med pengar så kommer han till mig, vi räknade ut det igår att han tjänat mer än mig men mina pengar räcker alltid till allt mitt men hans pengar räcker aldrig, han får alltid "svälta" i slutet av månaden och då kommer han till mig, innan har jag inte brytt mig för innan har han inte haft en inkomst men nu jobbar han och tjänar som sagt mer än mig ändå kommer han?!? Jag vet visserligen att han lider av någon socialstörning men ändå så stör det mig något fruktansvärt, jag vet inte om det är han jag skall vara arg på eller mig själv.
Varför har inte jag sagt nej tidigare?

Jag vet att jag är dum snäll emellanåt och borde egentligen inte sitta här och gnälla, för ni är troligtvis inte ett dugg intresserade men det är kanske någon som har ett bra tips på hur man lär sig att vara generös men samtidigt få någonting tillbaka. För det är egentligen det som allt handlar om, jag är trött på att aldrig få något tillbaka, jag gillar som sagt att köra bil och många gånger så kör jag både grattis och i onödan för att jag trivs i bilen (också mitt eget fel).
Men jag vill kunna fortsätta vara en generös person som ger och hjälper dom som behöver för luspank kommer jag inte bli, jag har ju en gräns på de men att slippa ha den där utnyttjade känslan i bakhuvudet.

Va tror ni kan man ändra på honom eller är det jag som måste göra det?
Det heter ju om man vill ha de gjort så gör det själv..


Linda aka Javamorsan

Det jag lärt mig genom åren är att inte vara "snäll" mot alla. Jag har mina nära vänner och dom ger jag allt. Jag får även allt tillbaka. Men alla dessa ytliga bekanta som jag insåg bara utnyttjade mig dom gav jag upp för många år sen.

Jag är ingen välgörenhetsorganisation. Jag har inte obegränsat att ge och även jag behöver något ibland. Dom människor som bara tar och tar har ingen plats i mitt liv. Dom enda jag ger allt till utan en tanke på något tillbaka är mina barn!



PUBLICERAT: 2011-07-22, 11:06:35 | URL: http://baralinda.se/wordpress
charlotte

du får försöka prata med honom på ett bra sätt. jättesvårt jagvet men det finns inget annat. jag behöver din hjälp! har du några tips? Känner mig helt maktlös! Så svårt att ändra barnens beteende!



http://kloppan.wordpress.com/2011/07/24/jag-behover-rad/



PUBLICERAT: 2011-07-24, 08:45:51 | URL: http://kloppan.wordpress.com
charlotte

jag känner mig mkt lugnare nu sen du, kerstin o nina kommenterat men du har fortfarande en poäng med det du varnat mig för. men det får bli senare problem.. först ska jag ta mig ur valpstadiet levande :)



PUBLICERAT: 2011-07-27, 16:13:51 | URL: http://kloppan.wordpress.com
charlotte

Tack för slutklämmen :) "Valpstadiet är lättt jämfört med tonårsstadiet". Men å andra sidan det är ju då vi ska gifta oss :) Sök tycker han är tråkigt, jag har försökt att gömma godis o så. Igår var vi i vallaskogen o där trffade han en cockerspaniel o lekte med. Det tyckte han var kul. Idag var vi ute i o titta när båtarna slussade iofs har det inte hänt ngt stenkul för honom idag. Vi har varit vid bad o så oxå. hälsat på min moster för första gången på minst nio år bara för att hon har hund. Vad kan jag hitta på åt honom?



PUBLICERAT: 2011-07-27, 21:34:51 | URL: http://kloppan.wordpress.com
charlotte

vi körde sök på valpkursen. han tycker fortfarande att det är tråkigt. han letar bara om jag försvinner o det behöver ju inte bero på att han tycker det är kul



PUBLICERAT: 2011-08-01, 21:38:55 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: