SKRIVET: 2011-01-31, kl 14:38:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

What goes up must come down!

Varför måste allting ha en motpol?
Allting som åker upp måste komma ner!

Allting som åker ner då måste det upp igen?
Nej tydligen inte - lay down and stay down fungerar ju tydligen det med!

Det finns ju en bra låt som beskriver detta bra Nelly Furtado - All good thingd (come to an end) och varför är det så? Varför vänder man aldrig på det och sjunger sånger om dåliga saker som tar slut?

Du behöver anstränga dig för att komma upp,framåt,vidare alla positiva riktningar men för att komma ner behöver det inte ens vara du som gör någonting utan det finns gott om andra människor som mer än gärna ställer till det för dig så du åker ner igen?

Och även om det inte beror på andra människor så kommer du att komma ner ändå, what goes up must come down!
Kärlek,lycka, rikedom ja alla bra får ofta ett slut! Varför?

Hade jag kunnat måla nu så hade jag ritat ett diagram för att illustrera vad jag menar men de gick inte på denna datorn. Men om du börjar på noll är det inte ofta du sjunker igen den gränsen men om du däremot börjar på tre och stiger upp till tio är det mycket möjligt att du får ett fall så du hamnar på t.ex ett  fallet blir längre/djupare ju högre upp du kommer eller börjar! Livet är inte orättvist.....

För om man bygger upp något kämpar och sliter för att det ska bli bra, då ska man väl inte få ett backfall?

Ett mycket idiotiskt system tycker jag, tycker det borde vara helt tvärtom att du måste få kämpa för att komma neråt istället och att utgår från 5 och inte 0!

Vare sig vi vill det eller inte så är det Murphyslag som råder!!!!




LADY DAHMER

jag svarar här istället eftersom att jag glömmer att kolla i nadias blogg.



Varför går jag inte naken? Flera anledningar:

1. det är olagligt. 2. då fryser jag. 3. jag tycker inte om att visa mig naken och 4. det finns ingen funktion eller anledning med att vara naken.



Varför går inte mina barn nakna?

Samma anledningar plus en: de kan inte hantera ev. konsekvenser av att vara nakna. De är för små.



Det är en väsentlig skillnad på att amma och blotta sig.



Jag ammar inte för kul skull. Jag ammar inte för att visa upp mig. Det är en biverkning av att jag MATAR min bebis. Jag tvingar ingen att titta och jag tvingar ingen att göra lika. Allt sådant är frivilligt.



PUBLICERAT: 2011-01-31, 20:01:09 | URL: http://ladydahmer.se
charlotte

så sant. lagen om all jävlighet.. det borde vara tvärom som du säger



PUBLICERAT: 2011-02-01, 10:43:06 | URL: http://kloppan.wordpress.com
Väktarn

Lady Dhamer: Jag förstår och respekterar dina åsikter. Men jag delar dom inte!

För mig skulle du lika gärna kunna lägga ut naken bilder på dig själv, respekten för den privata kroppen gäller alla kroppens delar enligt mig!

Givetvis fattar jag att du har ett syfte att "visa" brösten genom att du matar dina barn, men varför måste du flasha med det? Det är de jag inte förstår!


Bengt

Hela vår tillvaro bygger på motsatser ("Liv är kontrasternas möte"/Gunnar Ekelöf). Men det är bara EN ingrediens i ditt riktigt djupa inlägg. En annan vinkling är ju alla de offentliga personer (exvis inom politik & näringsliv) som under ett helt liv jobbat och slitit, och byggt upp ett s k "personligt varumärke". Sedan: ETT misstag - och allt är raserat. Exvis riktigt duktiga (S)-politikern Anna-Greta Leijon, som p g a att hon så väldigt gärna ville att Palme-mordet skulle klaras upp så fort som möjligt skrev ett rekommendationsbrev som hon inte borde ha skrivit. Avsatt som justitieminister - och exit för alltid för henne inom politiken. Livet ÄR inte rättvist.



PUBLICERAT: 2011-02-01, 23:30:24 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: