SKRIVET: 2011-02-17, kl 14:40:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

Att göra slut.....men en vän!

Att göra slut är aldrig lätt, det spelar ingen roll med vem det är! Men det konstigaste jag har gjort är nog att göra slut med en vän. Jag vet inte om man kan kalla det göra slut men man har ju ändå en stark relation till denna människa, som har betytt mycket för en och som man sen måste göra ett avslut med. Så på ett sätt så blir det ju att man gör slut, jag kan säga man känner i alla fall liknande känslor, fast i mildare variant, som man gör när man gör slut med en kärlekspartner.

Fast jag kan säga att jag är väldigt förbannad på denna personen just nu så är det ändå ett tomrum som skriker inom mig. En person man levt så nära och som man har delat så mycket med bara försvinner.

Jag kan inte säga att jag inte kommer sakna dig men vet att det är bäst för oss båda att jag gjorde så här, även om jag just nu för stunden bara vill skrika och be dig dra åt *fult ord*. Tala om för dig vad du har gjort och vad du hade kunnat ställa till med. Fått dig att inse vilka konsekvenser dina handlingar kunde ha fått och kanske kommer få. Men jag gör inte det eftersom jag någonstan ändå tycker om dig! Jag avslutade det på ett som blev minst jobbigt för oss båda och utan att det sades saker som kommer ångras, vi är inte längre vänner men vi är dock inte ovänner. Ett snabbt och enkelt adjö och sen är du ut raderad!

Det känns skumt men jag har goda argument varför, så ledsen är jag inte men ett avslut är alltid ett avslut och det blir aldrig lätt även om skälen är goda!


charlotte

riktiga vänner är nog mkt svårare att bryta med än en älskande. för om man bryter med en kärlek är det oftast ingen kärlek kvar till vederbör



PUBLICERAT: 2011-02-17, 22:59:07 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: