SKRIVET: 2011-04-11, kl 14:16:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Aborter!

Nu skall jag försöka diskutera ett ämnen som jag har lite dåligt koll på men jag ska försöka.

Aborter och killen roll.


Om man ska göra en abort bör man informera killen man låg med?
Tänk scenariet one night stand men man vet vem killen är, bör man prata med honom om man blir gravid, spelar hans åsikt någon roll?

Hade det varit jag och de hade varit min kropp hade jag ansett att den parten som inte ska bära på det i 9 månader hade så stor roll i beslutet.

Om man lever i en relation där emot så skall man genast lämna den relationen om man inte kan tala om det, man kanske vet om att ens partner vill ha barn men inte du men så skalla man kunna prata ut om det.

Barn är och har alltid varit en känslig fråga i förhållanden undra egentligen, är det den där full klottrade almenackan som ställer till det? För mig är barn naturligt men jag har full respekt för dom som inte vill ha eller kan få.

Men abort som sagt bör man säga till killen att man är gravid och skall göra en abort?

Jag kan tänka mig två sidor av detta, det första om man talar om det är det onödigt för killen om man vill bli pappa och ändå inte kommer bli det. Han kommer kanske gå och tänka på det att hans son/dotter hade varit si o så gamal nu. Om man inte talar om det...är det verkligen rätt eftersom det är en del av honom?

Jag vet faktiskt inte, det hade varit kul om en kille som varit i denna sits kunde yttra sig om vad han tyckte och kände då. Likadant tjejer vad har ni gjort?



Linda aka Javamorsan

Kan säga som så att om jag blev gravid nu hade abort vart enda alternativet av många orsaker. Vet att min man inte skulle fixa det så nej jag skulle inte berätta för honom. Finns en lång bakgrund till det som jag inte tänker gå in på öppet så här. Men nej i denna sitsen hade jag inte berättat.

Sen vet jag inte vad det skall tjäna till att berätta om man bestämt sig för att göra abort. Såra killen som kanske vill ha barnet och inte kan påverka ett smack vad tjejen gör. Är det värt det tänker jag.



PUBLICERAT: 2011-04-11, 19:45:51 | URL: http://baralinda.se/wordpress/
charlotte

det är en svår fråga. man har ju 100%rätt att bestämma över sin egen kropp å andra sidan måste man VERKLIGEN lyssna på killen i en sådan sits men i slutändan är det ju ändå kvinnan som bestämmer



PUBLICERAT: 2011-04-11, 20:53:21 | URL: http://kloppan.wordpress.com
Linda aka Javamorsan

Sv: Hade inte velat veta i en hypotetisk sits om nu killen kunde vara gravid och inte ville behålla och jag säkert skulle vilja!



Jag har fött två barn och kan säga att INGEN bestämmer om jag skall föda ett till eller inte. Så en diskussion om saken är meningslös då det bara skulle leda till sårade känslor tyvärr.

Ibland är faktiskt uttrycket det man inte vet har man inte ont av väldigt bra tycker jag. Detta kan vara ett sånt fall.

Sen beror det självklart på hur relationen ser ut. På hur man känner själv osv... Men över lag så anser jag inte att en tjej MÅSTE prata med killen om hon redan vet att hon inte vill behålla.



PUBLICERAT: 2011-04-12, 16:59:32 | URL: http://baralinda.se/wordpress/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: