SKRIVET: 2010-11-26, kl 16:09:28 | PUBLICERAT I: Allmänt

Alkohol vs Cannabis

Allt fler väljer att inte dricka alkohol men att röka cannabis går bra.....Vad var de för roliga ekvation då?
När man hör drog debatten så säger dom alltid att alkohol är farligare än cannabis, eftersom man inte lika lätt blir beroende eller hittar på massa skumma saker.

Jag har ett argument för er, det är olagligt räcker inte det?
Jag håller med om att alkohol borde vara olagligt det också men det är det inte, det är en enorm skillnad.
Alkohol, cannabis drog som drog men det båda är fortfarande farliga. Alkoholen finns med i vår kultur och p.g.a det kommer den bli mycket svårt eller omöjlig att förbjuda. Den kanske inte ens bör olaglig förklars eftersom många kan dricka med måtta och ha det som ett njutnings/avslappnings medel.

Jag anser att det räcker med en laglig drog, varför måste man ha så många andra?
Du får en baksmälla av alkohol men det är för att det är ett gift du häller i dig och om man är så dum mot sig själv så förtjänar man väl att straffas, du kan inte vara så elakt mot någon annan och inte straffas....


I vilket fall som helst, ta hand om er i helgen och håll koll på era ungdomar. LJUG INTE FÖR ER SJÄLVA!
Trevlig helg


nadia

Jag håller med dig. Tyvärr är det många som inte gör det. Jag vet inte hur många fester jag har suttit och fått debattera emot cannabis på. Det är ganska många. Alla som är för, lägger ju alltid sin vikt vid att alkohol ställer till mer problem och är farligare och att om det hade kommit idag så hade det varit olagligt. Det dom vill ha sagt är att det kunde lika gärna ha varit cannabis som var lagligt. Jag har fått tagit mycket skit för att jag dricker alkohol och är emot cannabis. Galet! Men det är som att prata för döva öron..



PUBLICERAT: 2010-11-27, 22:48:48 | URL: http://www.prinsessanadia.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: