SKRIVET: 2011-05-18, kl 10:33:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

Gubbsjuk!

Hur viktig är egentligen sex i ett förhållande?

Jag pratade med en av mina äldre manligare vänner som inte riktigt än är guddsjuk men lär bli de så fort han får chansen!

Han hävdade att män egentligen inte är skapade för ett monogamt levende och egentligen borde ha minst två flickvänner. Han problem i tidigare förhållande är att kvinnan efter sitt anra barn inte vill ha sex mer, hon känner sig färdig med det hela och vägrar då sin man sexuellt umgänge?

Vad har jag missat? Är de så? Att om man lever i ett långvarit förhållande och får minst två barn så upphör sexlusten?

Nej skullejag vilja säga, det är en teori i hans värld bara för att de var så för honom eller? Är de så att kvinnor som vil ha fler än två barn har kvar sin sexlust eftersom att dom fortfarane vill reproducera sig?

Blir man någonsin "färdig" med sex? Alla hör ju talas om toppar och dalar i det sexuella beteendet och har man varit tillsamans i många många år, så kanske det är svårt att tända på sin partner?

Fast jag vill hävda att så inte är fallet, sex är viktigt absolut men att killar inte skulle vara skapade för ett monogamt liv? Det tror jag inte alls på. Det är ett sex hetsande samhälle vi lever i, alla skall göra det ung som gammal i alla möjliga olika ställningar, rakad,orakad, smisk och fasthållningar! Vi blir matade att man skall vara 20 år och en riktig playmate, man ska ställa upp på allt och desto konstigare det är ju mer status får du, inget är tabu. Jag är helt för att två vuxa människor får göra vad dom vill,hur dom vill och när dom vill, jag bryr mig inte nämnvärt. Uj uj uj jag får nog ta o skaffa en flicka till honom med lie krut i som kan ta ner honom på jorden eller vad tror ni? Vem har rätt han eller jag?

 

 


charlotte

givetvis har du rätt. om hans teori skulle stämma så skulle den gälla kvinnor lika mkt som män. jag kan ibland tänka gud så tråkigt att ha sex med samma person resten av sitt liv men när man väl träffar ngn som betyder nåt känner man ju inte så. o när man varit tillsammans ett tag så finns ju den (förhoppningsvis) ömsesidiga respekten



PUBLICERAT: 2011-05-19, 22:30:13 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: