SKRIVET: 2011-03-29, kl 10:29:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tomas Quick - denna märkliga man!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12799321.ab


Nu är Tomas eller Sture Berwall som han hette innan blivit frikänd för Mordet på den norska flickan Therese.


Han bethöver väl inte någon närmare presentation, nästan alla vet väl vem han är eller vad han har gjort. Sveriges värsta seriemördare? Eller en vanlig tokig gubbe?
Jag är faktiskt inne på Leif G W Perssons linje, att han bara är en lurig gubbe som kanske inte begått något av dessa morden.

Men han är ju inte fullt frisk så därför hoppas jag att han inte frikänns för alla mord för en sån människa vill inte jag ha lös springande i samhället.
Men om han nu blir frikänd och frisläppt får man nog börja kolla sig om ryggen, för att han är uppmärksamhets beroende är det väl ingen som har missat så man vet ju inte vad han tar sig till när folk inser att han är bara är en vanlig människa, Sture Bergwall och inte Tomas Quick.

Det andra som oroar mig är, om han nu är oskyldig till alla dessa mord, så springer det alltså runt minst 7 st riktiga mördare och 8 st offer som ännu inte fått upprättelse.

Jo Sture/Tomas är en mycket sjukmänniska och jag hoppas att han kommer sitta där han sitter livet ut, men på nått sätt vill jag ändå att de andra offrerna får upprättelse genom att mördarna grips!


Linda aka Tokmorsan

Nej usch en sån galning på gatorna nej tack. Jag misstänker dock att chansen att han blir fri är ganska så liten. Så jag är inte så orolig. Att han erkänt rad mord han med säkerhet inte har begått tvivlar jag inte en sekund på. Kanske har inte begått ett enda mord vad vet jag. Dock kan han nog mkt väl begå mord om han släpps ut bara för att!



Han kan mkt väl bli en äkta seriemördare han verkar ha den personligheten och vill ha uppmärksamhet och gå till historien. Om han frias från alla mord han erkänt så blir uppmärksamheten fel för honom. Han vill bli ihågkommen som en mördare inget annat.



PUBLICERAT: 2011-03-29, 15:14:37 | URL: http://baralinda.se/wordpress/
charlotte

förlåt. har inte orkat uppdatera



PUBLICERAT: 2011-03-31, 23:35:50 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: