SKRIVET: 2011-03-10, kl 16:26:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

Melodifestivalen

Ahh vilket gisel detta är, denna melodifestivalen! Så många dåliga låtar man vill slippa höra och resten är bra låtar som dom spelar sönder....Jag är inget melodifestivalen fan, jag är ett fan av bra musik och när väl melodifestivalen får fram bra låtar så spelas dom sönder långt innan finalen har gott.

Man skulle kunna skriva en hel bok om allt runt om melodifestivalen, pengar,kändisar, vem ligger med vem detta året, knark, mutor och skandalröstningar men allvarligt så struntar jag fullständigt i allt de där. Vi vet redan att även svenska kändisar håller på med allt de där som dom gör i Amerika och jag kunde inte bry mig mindre.

Men just låtarna, dom borde inte få ha med bra låtar i melodifestivalen eftersom jag vill kunna lyssna även efter detta jippo är över men jag klarar inte av det, efter finalen eller egentligen redan innan finalen vill man bara spy på dom eftersom dom är så sönder spelade.

Mitt förslag är att vi förbjuder bra låtar i melodifestivalen och släpper dom som singlar precis som all annan musik!


Bengt

Det är väl framför allt de kommersiella radiostationerna som är experter på att spela sönder bra låtar. För få låtar som är i omlopp i stationernas låtlistor. Fast för egen del kan jag lyssna på riktigt bra låtar hur många gånger som helst, liksom exvis se bra YouTube-klipp hur många gånger som helst. Men - det är klart - man får ju knappast längre någon "kick" av dem efter ett tag av "gång på gång". Ska erkänna att jag inte sett en enda av årets Melodifestival-tävlingar. Delvis har det bara blivit så, delvis har jag tröttnat lite - har blivit lite för mycket ...



PUBLICERAT: 2011-03-10, 20:55:46 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: