SKRIVET: 2011-03-14, kl 12:32:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

Männskligheten slår nya rekord!

Japp idag har jag åter igen insett hur skum/märklig/annorlunda människor kan vara, tom så pass mycket att jag blir smått mörkrädd, o den meningen att jag inte vill träffa på denna människan i en mörkgränd en sen kväll.

Jag har änå ett yrke där det krävs att vi är lugna och balanserade, kunna tänka klart och hantera alla olika sorters människor, både speciella och oliktänkande MEN att anställa dom?
Jag anser mig själv vara normal, jag har inte mycket avvikane beteende, om man då lägger till det faktum att det inte finns något normalt beteende hos människor, så blir det avvikande mycket mindre.
Alla har sin egen normalihets gräns för vad dom anser normalt och normala människor, sen är samhället rätt bra att tala om för oss vad som är normalt och icke normalt.

Men om vi utgår från att jag anser att jag är normal, kanske tom lite bättre än normalt så får ni tolka det som ni vill, jag är väldigt tolerant och dömer få människor men när det kommer till mitt jobb blir jag jag faktiskt värre.

Jag vet att jag har ett svårt arbete att utföra, jag vet vad som krävs av mig och vilka egenskaper du bör ha för att klara av det därför är jag snabbare med att både döma och se avvikelser från det normala beteendet som man bör ha inom mitt yrke.

Idag träffade jag en människa som på många sätt avvek från detta och som toppen över i:et inte vet om han ska kryssa i rutan för om han hör röster i sitt huvud....?!? Eller för den delen om människor kan läsa hans tankar *hmm* Jag insåg ganska snabbt att jag kommer få de svårt att jobba med denna människa om jag inte anstränger mig hårt.

Men när jag väl kom ifrån situationen och började tänka efter, är det fel av mig att döma denna människa, han avviker från det beteende som jag anser att man bör ha i min yrkesgrupp och även kanske privat men de lägger jag åt sidan? Jag gillar inte att döma men jag jag gillar att ha rätt person på rätt plats.

Har ni några tips på hur jag skulle kunna få det att funka, för jag vill komma överens med alla även om jag tycker det är svårt och så social som jag är har jag nästan aldrig svårt för att komma överens med människor men eftersom denna personen var så avvikande att jag blev mörkrädd så behöver nog även översociala jag lite hjälp!


Bengt

Skulle nog behöva mer info på vilka sätt han avviker

för att kunna plita ner något vettigt om just det här. Uppfattar honom som en kollega till dig. Om han avviker alltför mycket från det normala, kan man ju verkligen fråga sig hur han hamnade där han är ... Men rent allmänt så kan man ju inte vara vän med alla. I vissa fall är ju personkemin på det sättet att det är nästan hopplöst. Men man får ju ändå göra det bästa av situationen. Dock: visst finns det allt människor som det är hopplöst att förstå sig på. Även om man förstås samtidigt vet att så här är det ju inte: normen i universum = jag.



PUBLICERAT: 2011-03-14, 22:02:05 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: