SKRIVET: 2011-03-25, kl 07:42:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Allt är en enda gråzon!

Vi människor lever alltid i någon slags gråzon, ingenting är svart eller vitt utan det är nja,kanske,strax, eller eventuellt  hela tiden.

Jag ska ta en kaffe metafor: Jag dricker inte kaffe men alla mina kollegor gör det, jag ombeds däremot alltid hämta kaffe till dom eftersom dom sitter fast, den ena killen vill ha stark kaffe den andra vill ha svagare, givetvis har jag ingen aning om hur man ställer in detta på kaffe maskinen  utan tar medel starkt i båda och kör en psykologisk fint genom att låtsat komma ihåg vilken det var stark respektive svagt kaffe i, funkar 100% eftersom dom inte smakar på varandras kaffe. Hade dom gjort detta hade dom givetvis konstaterat att båda smakar likadant men eftersom vi inte är speciellt givmilda så klarar jag mig alltid!

Min tanke med dett avar att varför kan människor inte vara leva svart eller vitt antingen så dricker man bara starkt kaffe, vet hur de smakar, vet hur pigg man blir etc. Nej vi ska leva i en gråzon där man vill ha något men struntar i om man får det eftersom man inte vet om man får det eller inte.

Detta inlägget handlar givetvis inte om Kaffe, men den bakomvarande tanken kan jag inte skriva om så därför fick det bli kaffe denna gången.



Det jag egentligen eftersöker är att människor borde bestämma sig för mer och sen genomföra det, jag tänker INTE hårddra det för en gångs skulle genom att hävda att världen hade varit bättre med svart och vitt tänkande för det hade den inte men den hade absolut blivit bättre om folk slutade skutta runt i en gråzon av icke vetande. Ibland kör vi för fort, ibland inte. Ibland blir vi arga för en viss sak ibland inte.

Nu när jag kommit så här lång så blev det svårt att egentligen få fram det jag vill utan att berätta men jag gör mitt bästa ändå. Om folk hade kunnat bestämma sig lite oftare och hållt fast vid det så hade vi sluppit problem.
T.ex när det gäller partner, är man ihop så är man, har man gjort slut så har man, inte köra någon halvdan historia för dels så är det alltid mycket svårare att gå vidare när det väl tar slut.

Lagen är en gråzon, politiker är en gråzon allt istort sätt är en enda gråzon, där allt och inget gäller.

Jag önksar att folk bara visste vad dom ville och höll sig till detm givetvis ska man inte vara dumdristig men ändå bara försöka bestämma sig för vissa saker och köra på det för att se hur långt det går.

Nej ingen blev klokare utav detta, när det är officiellt då kan jag berätta den riktigt histoiren bakom detta inlägg!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: