SKRIVET: 2011-06-01, kl 20:12:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nu blev de minst sakt länge...

sedan jag uppdaterade!

*Kungen? Va säger ni, jag bara skrattar så *pip* dålig han är, oj oj oj oj! Att han har varit en inbiten kvinnokarl är inget nytt men varför drar media fram detta nu? Det har dom ju vetat hela hans liv.
Han gillar kvinnor så som rika män brukar göra, egentligen borde man sätta in rika och mäktiga män men han är ju inte på något sätt mäktig så jag skrev bara rik.

Jag skall ärligt säga att de är faktiskt de enda jag lyckats följa med på denna veckan, jag har varit så lost från allt vad uppkoppling heter att t.o.m men mobil har börjar lägga av, jag har knappt varit inne på facebook, ringer de blir svaret - ringer sen jobbar, men inte hinner jag ringa upp innan jag stupar i säng.

Men nu skall de väl lugna ner sig i alla fall i en vecka, jobbar 1 pass så jag skall försöka hinna uppdatera mig och er om min analys av omvärlden.

Kanske ska dra lite kortfattat om Alkolism, de känns som ett när liggande område!
Är de en sjukdom? Tydligen så verkar människor överlag anse att det är en sjukdom men jag tvekar.
Min mamma sa till mig att dom du klarar av att ta en "återställare" dagen efter så har du anlag för att bli alkolist. Nja, de finns många som klarar av att ta en återställare men som ändå inte är praktiserande alkolister.
Så vad får en människa att bli alkolist? När korsar man spärren för att var alkolist? Va får en människa att gå så långt att dom t.o.m behöver dricka på jobbet?

En annan sak är hur kan omgivningen missa detta faktum? Kan man verkligen gömma undan sitt beroende så bra? Jag som inte ens verkar kunna gömma undan godis utan att någon närstående hittar de.
Jag kan verkligen inte förstå hur man kan jobba med en person varje dag och inte märka något, tror man att personen är sådan. Men jag minar alla tydliga missbrukar kännetecken måste ju finnas där om man har så grava problem.

Detta är ju inget ovanligt tydligen är detta en av de vanligaste "folksjukdomarna", det är en fruktansvärt läskig tanke, vet ni hur många det är som kör rattfulla varje dag som själva inte vill inse att dom har alkoholproblem?




charlotte

det är väl runt 800 som kör rattfulla varje dag? eller det kanske var östergötlands län det gällde. hemskt att det ska behöva vara så



PUBLICERAT: 2011-06-02, 11:26:35 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: