SKRIVET: 2011-01-24, kl 08:20:33 | PUBLICERAT I: Allmänt

Någon som delar min åsikt!

Nu tänker jag kopiera någon som kopierat någon men det är bara för att jag tycker det är så himla bra och för att jag själv skrivit om ämnet flera gånger.

Detta kommer från kloppansblogg: http://kloppan.wordpress.com/2011/01/23/nathatet/#comment-15378
och från http://festinalente1.wordpress.com/2010/04/17/elaka-manniskor/

"Varför tror vissa att det är OK att slänga ur sig vadsomhelst bara för att de är anonyma?! Elaka människor finns det gott om likaså tanklösa ungdomar!!

Vad är det för sorts människor som finner njutning av att hacka ner på andra?  Och i synnerhet när det är sånt man inte kan rå för! Tanklösa ungdomar har man lite mer förståelse för även att det absolut INTE är OK!! Men vuxna?!?  Enda ”trösten” är att de människorna mår så dåligt själva.  Det är det som gör att man kan förlåta dem.

Jag tycker definitivt inte att det är OK att hacka på nån för det annars heller! Det är ju bara att skita i att läsa vidare om man stör sig. Och inte behöver man bevisa för sin omgivning att man är ett totalt pucko  heller  o lämna en kommentar om det. Herregud, lägg eran energi på annat istället. Den kan säkert göra NYTTA nånstans men inte genom att vara taskig.. 

Det är bara av starka personer man kan förvänta sig godhet…’

   Jag anser att kan man inte stå för det man säger kan man lika gärna hålla käften!! För lets face it: Vad åstadkommer personen ifråga mer än att visa de andra som kommenterar att man är ett totalt pucko utan ryggrad…"


"

Godtrogen och naiv med en positiv människosyn (på upphällning)
Jag är en väldigt tolerant människa som försöker att hitta förklaringar till andra människors ibland märkliga beteende och handlingar. Jag har alltid intalat mig att det bör finnas en logisk förklaring, även till de mest märkliga uppträdanden.
Eftersom jag upplever mig själv som en fridsam person som hellre sväljer än går till motattack, har jag kanske byggt upp ett naivt skal med upplevelsen av att människor i grunden är goda. 

Ondska som vapen, elaka människor
Varför man använder ondska som medel och vad onda personer räknar med att få ut av detta beteende, har jag svårt att förstå! Egentligen tror jag inte att de vet det själva.
Nu pratar jag inte om ett och annat förfluget ord i frustration eller i en pressad situation. Jag pratar om ren och skär (eller ska det vara mörkaste svart) elakhet. Planerad, och insatt när ”motståndaren” är ordentligt ur balans, i ett skeende av livet som är bland de värsta en person kan uppleva, när ens livspartner sedan nästan 50 år(!) har gått bort.
Då går man till anfall. Att fegt attackera, med rent elaka ord, som en feg hyena som hittat en djur som är ur stånd att försvara sig. Då använder man sig av Facebook för att sprida dessa hemska budskap (hotande och en uttalad förbannelse starkt kryddad med skadeglädje).  
Jag ser det som ett fruktansvärt beteende!
Inte nog med att man attackerar en som redan ligger ner, man passar även på att vrida om kniven i de öppna såren."



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: