SKRIVET: 2011-01-20, kl 14:13:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hur "mitt" samhälle skulle ha sett ut!

Jag sitter och funderar på hur mitt samhälle hade sett ut om jag hade fått skapa ett eget, att jag är missnöjd med detta samhället är väl ingen som kan ha missat.

Varför jag inte gillar det i punktform:

#Pengar styr#
*ALLT är en handlingsvara inkl tid och liv.
*Alla har ett pris d.v.s för rätt pris gör även du vad som helst och inte nog med det, folk är väldigt billiga.
* Har du inga pengar är du ingenting - har du pengar struntar du fullständigt i "den lillla människan" dom är bara till för att ge dig mer pengar.


#Det finns ingen heder i samhället överhuvudtaget#
* I detta samhället, rånar vi gamla och barn.
*Vi säljer de som är psykiskt handikapade som sexslavar.
*Våldtäkt är vardagsmat.
*Vi säljer droger till barn.
*Att slå någon som beter sig illa på käten ger mer och längre straff än att våldta/förgripa sig på barn.
*Straffen för ekonomibrott är helt absurda jämfört med andra straff - Aja dig inte ta de pengar som våra politiker tänkte ta.

#Politkern#
*Dom ljuger och bedrar dig så fort dom kommer åt.
*Dom tillskansar sig så mycket pengar dom kan.
*Dom svarar aldrig rakt eller ärligt på en fråga.
*Dom övervakar dig så att du inte göra något som dom gör fast ingen kommer på dom för dom är inte övervakade.
*Dom uträttar aldrig något som är bra för dig om dom inte själva tjänar på det.

#Myndigheter#
*Kostar samhället en fruktansvärt massa pengar varje dag/månad/år men det enda dom gör är att vända papper.
*Finns aldrig där när man behöver dom t.ex barn som far illa.
*Jag vet faktiskt inte varför dom ALLTID drar ut på tiden, men hade allt inte varit så komplicerat hade folk inte valt den "breda" vägen.

#Miljöförstöring#
*Detta hör väl mycket ihop med att det är pengar som styr men denna punkten är så viktigt att den får stå som enskild.

Som vanligt kan jag fortsätta i alla evighet, denna listan skulle kunna bli 4 inlägg långt om jag trodde att ni hade orkat läsa det. Om ni undrar varför jag skriver vi så även om vi inte våldtar handgripligen så är vi en del av detta samhälle och om vi inte gör något för att förhindra det så är vi indirekt delaktiga.

Hmm..nu blev ju detta jätte långt ändå, får skriva ett inlägg till om hur mitt samhälle skulle se ut.
Men detta är basen, detta är en liten del av alla allt jag skulle vilja förändra.
För teorin lyder om du inte vet vad du vill förändra kan du inte förändra det!


charlotte

jag håller med dig. det är ett sjukt samhälle vi lever i där pengar är viuktigare än individen



PUBLICERAT: 2011-01-21, 00:09:41 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: