SKRIVET: 2011-02-09, kl 11:11:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jag vet alla har rätt till en egen åsikt...MEN

Jag vet att jag anser att alla ska få ha en egen åsikt, jag har ju en egen åsikt och då måste ju min nästa också få ha det. Men vad jag önskar att man ibland hade fått be folk dra..väldigt långt bort för deras helt idiotiska åsikter!
Jag brukar ändå inte ha svårt att acceptera att folk inte tycker som jag, jag är inte den typen av människa som försöker övertyga eller puscha min åsikter på någon annan. Jag tänker alltid oki vi kommer inte överens om detta men vi har säkert andra kopplingspunkter där vi är lika och kan därför känna sammhörighet..MEN
det finns idioter som jag skulle vilja tvinga att byta åsikter som får mig så förbannad att dom inte ens är värda att ha en egen åsikt.
När jag kommer till det stadiet, då har det gått väldigt långt, fruktansvärt långt, jag är en lugn, sansad och rationell människa.

Det finns en blogg som kan få mig at se rött, jag blir tvär tokig på denna människa. Jag hänger nästan aldrig ut någon, jag vill inte göra det när det handlar om privatpersoner men hon är nästan värd det! En rejälv avhyvling borde hon få och en rejäl utskällning att för fan använd huvudet, det är inte där för prydnas skull.

Det är inte någon av dom har vanliga puckona till stor bloggare, ne  det är en person med en övertygelse i livet som är så fel. Hon brinner verkligen för detta MEN det är så fel. Så fruktansvärt fel, hon är troligen en sån som man skulle kunna övetala att att gult egentligen är grönt och vice versa om man la till lama argument som att jo men i visst solljus så ser du det och det beror på kemiska fusioner när färgen möter luft typ. Det är så sinnessjukt hon sitter med argumenten i handen som jag mer än gärna skulle använda för att påpeka hur fel  hon har men hon ser det inte.

Jag gillar människor som är engagerad och verkligen brinner för saker men detta är så korkat. Den dagen hon inser oj va fel jag har haft halva livet, jag har fört över detta till mina barn. Dom är uppfostrade att leva efter detta.
Skäms på dig, på riktigt du borde skämas då dumt är det!




http://www.l402audio.com/wp-content/uploads/2008/11/shame-on-you.jpg


I grund och botten ska alla få ha en egen åsikt, yttrandefriheten gäller för alla även för såna som hon.
Men att använda argument som hela tiden går ut på normalt eller onormalt - Suck den enda som gör det onormalt är du, ingen annan! Sluta gör en höna av en fjäder!

Ps: Du borde läsa på om människor, vi är sociala varelser. Till 80% flockdjur, det FINNS en anledning till det, man ingår i den flock för att sedan åtnjuta flockens beskydd när fara hotar. Eller vad vi i ett modernt samhälle brukar kalla skyddsnät - du har ett skyddsnät för att de ska kunna hjälpa dig när du behöver det. Så att sträva efter utanförskap anser jag inte vara en bra ide. Ds.


prinsessanadia

De enda människorna som jag verkligen inte kan förstå hur de tänker är de som blivit totalt hjärntvättade av religioner. Som liksom har slutat tänka själva. Men måste säga att jag blir väldigt nyfiken på att veta vem denna bloggaren är :P



Tack för den fina kommentaren till mitt "privata" inlägg :)



PUBLICERAT: 2011-02-09, 14:58:15 | URL: http://www.prinsessanadia.se
airaM

Nu blev jag jättenyfiken. Jag blir också så galen ibland. Bra inlägg.



PUBLICERAT: 2011-02-09, 17:00:42 | URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg
Bengt

Citatmaskinen slår till igen: "Jag hatar dina åsikter men är beredd att gå i döden för din rätt

att framföra dem." François-Marie Arouet de Voltaire, fransk filosof och författare. Om jag istället så att säga börjar citera mig själv så tycker jag nog att han går väl långt ... Men, förstås, det finns ju knäppskallar och kommer alltid att finnas - och det går inte att göra något åt. Och människor som är totalt fast i sina (ibland galna) åsikter är inte roligt, inte vettigt. Men jag är både rolig & vettig! Så det så! Nåja - om jag har fått vettiga argument så har jag i alla fall bytt åsikt om saker & ting under åren. Åtminstone i några fall.



PUBLICERAT: 2011-02-09, 21:41:51 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
charlotte

bra inlägg.. det är så jobbigt med såna människor som man föörsöker banka in lite vett i skallen på o dé vägrar att ge sig trots att man kan lägga fram fakta. har en award till dig



PUBLICERAT: 2011-02-11, 21:26:34 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: