SKRIVET: 2011-04-20, kl 12:04:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Föga förvånad!

Jag är föga förvånad att jag knappt fick något respons på mina tidigare inlägg.
Men jag hade hoppats, men som sagt jag får väl driva denna kampanjen på min egen nivå så gott jag kan. Alla som har ett inlägg i debatten är hjärtligt välkommna, någon som bara vill dela med sig av sin historia eller faktiskt har konkreta tips på vad man kan vända sig! För även om det inte gäller er idag så kanske det blir era framtida barn, även om man försöker så gott man kan som förälder att väg leda sina barn rätt så är det inte alltid att man lyckas.

Vad vill folk egentligen engagera sig i idag?
Om jag får gissa så är det nog idrotten som leder, alla älskar ju just sina fotbolls och hockeylag t.e.x.
Sen kommer nog religion, det gillar folk att engagera sig i.
Men politik verkar komma rätt långt ner på den listan som allt annat samhälls engagemang.

Jag saknar verkligen ett samhällsengagemang från...ja hela samhället. Ingen orkar längre bry sig, alla vill tjäna pengar och se om sitt eget hus men inte om det stora hela.
Få eldsjälar försöker verkligen men det är svårt och många slutar eftert allt för många "käftsmällar".

Va engagerar ni er i?

En kan inte göra allt men alla kan göra något heter de ju.
Kolla hur mycket pengar vi skänker till välgörenhet varje år, det är många miljoner.
Är det så vi dövar vårt samvete för att vi inte orkar engagera oss i något? Det är lätt att offra 100 kr och så har man gjort en bra sak, räcker det?

Hur många politiskt engagerade har vi som läser detta, räck upp en hand....Inte allt för många.
Så vad engagerar du dig i?
Dig själv?

 

Nej jag får nog fortsätta tjata en stund till om mitt samhällsengagemang. Jag kommer i alla fall inte ge mig för jag...jag är engagerad!!!!


charlotte

det är bra att det är ngn som orkar. men får man ingen respons skiter man ju i det till sist. det kunde vara bra om folk kunde tänka efter före. som du! man vet aldrig om man själv hamnar i den sitsen o gör man det står man sig ganska slätt sen



PUBLICERAT: 2011-04-21, 06:44:53 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: