SKRIVET: 2011-04-14, kl 10:57:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

Expressens reklam!

Expressens nya reklam:


 Alltså detta är inte okej, anser jag! Detta är fan kränkande mot både,bönder,läkare,ordningsvakter,väktare och alla andra yrkesgrupper som blir utsatta.
Detta svaret fick en persson från expressen när han frågade:

"FRÅGA EXPRESSEN
Jag syftar på reklamskyltarna med er logga och texten: "Någon väktare som leker med tanken att bruka övervåld i dag?"
Genom denna reklam utmålar man hela yrkesgruppen som våldsbenägen och ökar föraktet mot yrkesgruppen. Jag känner mig personligen kränkt och påhoppad av denna typ av reklam. Reklamen får mig att framstå som att jag inte är lämplig för mitt uppdrag och som att vi alla är våldsamma i vårt jobb som väktare och ordningsvakter. Expressens reklam misskrediterar en grupp, en näringsverksamhet och framförallt ett yrke.
JIMMY G

SVAR DIREKT:
En av Expressens grundläggande uppgifter är att berätta om och avslöja maktmissbruk.
Och i reklamkampanjen vill vi med konkreta exempel visa att Expressen är en granskande tidning. Vi är inte ute efter misskreditera någon enskild person, grupp, företag eller yrkeskategori.
Reklamkampanjen belyser maktmissbruk och vi har med olika exempel på maktpositioner i samhället: bland annat företagsstyrelsen som vill höja bonusen, läkaren som skriver falska sjukintyg, myndighetspersonen som tänker åka på mutresa, rektorn som blundar för mobbning. Väktaren är med som ett av tio exempel.

MATS LÖTHÉN, marknads- och försäljningsdirektör"

Jag håller med Jimmy G, varför skall dom ha såna här reklamer som kränker andra?
Varför inte ha texten Någon journalist som överväger att skriva sanningen idag?
Nej för det händer inte ofta och om det emellan åt dyker upp en journalist som skriver sanningen så får han fan för det och blir granskad av expressen.
Varför inte texten Någon dagmamma som tänkt förgripa sig på ett barn idag?
Eller Någon industrianställd som tänker sno med sig dyra saker från bandet idag?

Nej kasta skit på dom som redan har dåligt rykte!

Nu är jag ju inte så naiv att jag inte vet om tt det finns rötägg både inom läkarkåren/säkerhetsbranchen eller hos bönderna, men alla är inte det, långt ifrån alla. Hade alla dessa brancher bestått av nötter så hade det ju aldrig gått att driva eller hur?
Det finns nötter överallt, det skall inte hymlas med men det är ju väldigt underlig att flest nötter sitter det på expressen och aftonbladet, men det görs det ingen reklam om!


charlotte

jag håller med dig. det finns bra reklam o dålig reklam. haha för ngn journalisst som tänkt skriva sanningen idag. den var bra-tipsa expressen om den



PUBLICERAT: 2011-04-14, 11:31:36 | URL: http://kloppan.wordpress.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: