SKRIVET: 2010-09-22, kl 10:05:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Inte som alla andra!

Efter att jag skrev mitt väldigt korta och snabba inlägg igår,tänkte jag efter ska jag verkligen kommentera valet?
Det finns just nu över en miljon proffstyckare i detta landet och alla ska "debattera", tycka till och bli osams.

Det händer faktiskt att folk förlorar vänner p.g.a att den andra har en annan politisk åsikt.
Därför tänker jag inte kommentera valet utan människorna som röstar.

Hur viktigt är politiken egentligen? Finns det viktigare saker?

Eftersom jag är en av dom som aldrig delar med mig av min politiska åsikt har jag aldrig haft några problem.
 Jag anser helt enkelt att den kan jag hålla för mig själv, jag måste inte skrika ut det, jag sitter inte och suckar och stönar på facebook,twitter, bloggen. Jag håller käften och om jag anser att något är fel så gör jag något åt saken, jag engagerar mig för att ändra eller belysa det som är rätt respektive fel.
Jag behöver inte ha heta debatter med vänner och familj om skatter, sjukförsäkringar och arbetslöshet.

Det roliga är att om man är tyst så röstar man på SD tydligen, detta tycker jag är intressant ur en beteendevetares synvinkel. Håller man käft då röstar man på Sverigedemokraterna?!?

Folk anser precis som Sverigedemokraterna själva att det finns en skämsfaktor över SD väljarna och är man tyst då är man en sån. Jag har hört talas om detta fenomenet tidigare och så vitt jag vet går det under namnet fördomar! Följer du med....inte

Fördomar, har i alla fall jag, fått höra hela mitt liv är något fult och det finns eftersom människor är okunniga och rädda. Detta gäller nästan bara när man pratar om främlingsfigentliga personer. Men när det kommer till att folk röstar på SD då är det tydligen okej med fördomar. För fördomar är allt det är eftersom människor faktiskt inte vet vad jag har för politiska åsikter. Det roliga är att alla har födomar, det spelar ingen roll om du är vit,svart, gul, grön, rosa alla möter fördomar. Ja fördomar är ofta förknippat med okunnighet, det köper jag. Det borde man kunna lista ut på namnet Fördomar, dömer föra fakta.
Åh jag blir så trött på alla fördomar, alla proffstyckare som vanligtvis vet mer om mig än vad jag själv vet.

Nu ska jag upplysa er om en sak Sverigedemokraterna är pajasar i min ögon, dom har säkert sina ljusa stunder dom med och jag tycker det är hemskt hur dom etablerade partierna beter sig mot dom just nu, fruktansvärt odemokratiskt men där slutar också min sympati för SD. Sverigedemokraterna röstade fram av 6% av svenska folket och då betyder det att dom har fått tillräckligt med stöd för att få vara med och leda landet. Slut diskuterat helt enkelt, svenska folket har talat, acceptera det!

Så nu avslöjade jag i alla fall så mycket om mina politiska åsikter nog om de, åter till människorna.
Jo som jag skrev, folk blir alltså riktigt osams om detta faktum att en del röstar på, blått, andra på rött och den tredje gult och den fjärde grönt. Va spelar det för roll egentligen? Va, jag bara undrar, vi pratar hela tiden om tolerans och alla har samma värde m.m Kan man inte bara inse att människor tycker olika?

Varje enskild människa har upplevt olika saker i livet, ingen har levt samma liv. Vi har olika livserfarenheter, vi befinner oss i olika skeden i livet. Bara dom två simpla sakerna borde väl få folk att fatta att man tycker olika.
Det är t.ex därför finns OLIKA partier att rösta på, människor tycker olika. Åh jag blir så trött på människor, är en moderat väljare i genomsnitt dummare än en som röstar på vänstern? Är det tjocka människor som röstar på Sossarna? Är det bara militanta veganer som väljer miljöpartiet...Svaret är enkelt, NEJ! Vi är olika och har ingen rätt att döma NÅGON, varken moderat eller sverigedemokrat. Alla patier finns för en anledning.

Åter igen, börjar bli tjatigt nu, börja engagera er. Så svårt är det inte, sluta vara så lat och bekväm och börja engagera er i nått! Är det så fel som alla proffstyckare säger, ja men gör något åt saken!

Hade du engagerat dig tidigare hade det inte hänt, tänk så och gör något åt sakern!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: