SKRIVET: 2010-10-21, kl 10:59:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

Låt Familjen vara!


http://svtplay.se/t/103434/annas_eviga__har_livet_mening_utan_barn_

Denna länken går till Annas Eviga på Svt Play, där åter igen tre st proffstyckare sitter och diskuterar.

Detta programet handlar om Familj, att det ansers provocerande när kvinnor inte vill ha barn.
Det enda jag känner i den från är..So what? Som om vi inte redan är överbefolkade på denna jorden?

Men sen börjar dom diskutera sins emellan om familjen att den tycker att den familjebilden är prvocerande och den andra tycker deras familjebild är provocerande, Jag har en kommentar till detta! Håll käften och låt familjen vara.

Frånskild, särbo, sambo, gifta, varje vecka, varannan vecka, barn, inte barn. Låt familjen vara!

Familjen är väl trots allt det bästa vi har, Oavsett hur den ser ut?
Vissa människor kan inte leva ihop och då blir dom frånskilda, big deal? Nej
Vissa bör göra slut men hänger ihop för barnen, vilken enorm kärlek till sina barn att man offrar sig själv för sina barn, man kanske inte bör göra det och det kanske inte alltid blir så bra, men vilka otroligt kärleksfulla föräldrar som gör detta för att dom tror att det är bäst för barnen.

Oavsett hur familjen ser ut, lägg er inte i!

Jag tycker det är kränkande hur politiker/proffs tyckare, media m.m lägger sig i familjen.
Om något har missat det så är familjen helig för mig, jag hade inte fungerat utan dom så för mig är det rent intrigitetskränkande så som alla håller på och gräver runt, vildsvin är dom!

Ingen ska lägga sig i hur min familj ser ut, ingen ska lägga sig i om jag är mer lycklig som frånskild eller ej, det är faktiskt min sak. Känner jag att jag är en bättre mamma som frånskild är det okej, om jag känner att jag inte ska ha några barn, då är det också okej!

Mammaledig vs pappa ledigt...Håll käften och låt familjen vara!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: