SKRIVET: 2010-11-09, kl 08:16:04 | PUBLICERAT I: Allmänt

Unga mammor!

Jag har börjar kika runt lite på olika bloggar, eftersom jag har lite svårt att hitta några riktigt bra, förutom dom som jag har nämnt tidigare, så fortsätter mitt letande i spindlensnät efter intressanta saker.

Mamma bloggar är tydligen omåttligt populärt, det finns mängder massvis och i alla former.
Även mängder med ungamamma bloggar, jag kan inte bestämma om jag tycker att det är bra eller urbota dumt.

Barn ska inte bli mammor/pappor, men uppenbarligen tycker dom själva att dom är tillräckligt vuxna, är dom det då?
Jag tycker detta är en grymt svår fråga, många klarar av det andra inte, många som är äldre när dom skaffar barn, klarar av det andra inte. Finns det någon egentligt statistik på detta?

Bör man ens diskutera detta?

Jag anser ju att varje familj är upptill vara och en, men detta ämne stör mig ändå!
Barn ska inte ha barn, det finns inget som säger att dom skulle klara av det sämre, att dom med automatik skulle bli dåliga föräldrar men för deras egen skull skall man inte skaffa barn när man själv är ett barn.

Helt och hållet för deras egen skull, dom vet ju inte vad dom ger sig in på och det är de som stör mig. Många har bara haft små syskon och "tycker" om barn. Men man har ingen aning om vad det innebär att ha egna barn.

Detta ämne ligger mig verkligen varmt om hjärtat. Jag vet bara inte från vilken vinkel jag ska angripa det.

Va tycker ni?

Ha en bra men snöig dag och kör försiktigt!


Bengt

Jag tror nog att risken ökar att barnen hamnar snett senare i livet när mamman (+pappan?) är oerfaren ung. Annars har väl tendensen senare år varit att förstföderskorna blir allt äldre. Och det är nog inte bra det heller, riskerar på något sätt att öka avståndet till barnet.



PUBLICERAT: 2010-11-09, 22:13:30 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.conm/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: