SKRIVET: 2010-12-17, kl 13:45:25 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ett otryggt samhälle

Människans innre kompass, va har hänt med den?
När började vi förlora fotfästet. Jag bryr mig inte om vad media gör för undersökningar om hur rädda människor är efter sprängdådet. Jag är rädd och de tänker jag vara, man bör vara rädd.
Jag vet att rädsla är det dom är ute efter, eventuellt även död och att man aldrig ska ge efter för deras vilja. Därför tänker jag inte visa att jag är rädd, jag tänker fortsätta som vanligt, julhandla som vanligt. Men jag tänker bli mer uppmärksam, jag tänker kolla mig extra omkring och jag tänker inte åka till Stockholm över jul/nyårs helgen.
Säpo har ju varnat för fler bombdåd den helgen i både USA och Europa, inte specifikt Skandinavium men bara för det så kommer i alla fall inte jag släppa på min uppmärksamhet.

Men tillbaka till människans innre kompass, va hände varför blev de så fel?
Som den mest utvecklade arten på denna jorden är vi den som är allra mest destruktiv?
När började detta?

De sista åren tycker jag att de har eskalerat något fruktansvärt och det går fort, snabbare och snabare för varje år som går!

Om vi använder situationen i Mexiko som ett exempel, där massor med människor mördas varje vecka, regeringen gör mycket för att stoppa detta. Civila/Poliser/Kriminella alla är utsatta alla dör.....P.g.a knarket/kriminaliteten. Varför gjorde man inget tidigare?

Kan en sån här situation uppstå i Sverige? Kanske inte p.g.a maffian men av andra anledningar?

För mig så försvann en del av tryggheten att bo i Sverige när bomben exploderade i Lördags, innan va de sånt man hotade med eller som man såg på tv om andra länder. Nu har de kommit hit och Sverige kommer aldrig blir sig själv igen, inte för mig i alla fall.
Hur kommer utvecklingen bli nu? Vad kommer våra politiker göra?
Vi har en FRA lag alla redan, varför kunde inte den hjälpa oss mot detta, de var ju därför vi har den?
Eller används FRA bara för att spionera på sina egna medborgare?

Detta kommer hända igen, kanske inte just i denna form och nästa  gång kanske dom lyckas.
Då kan de vara någon du känner som dör eller blir skadad.

Vart, när och hur är de frågor som jag ställer mig, Vart sker de nästan gång?




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: