SKRIVET: 2010-12-02, kl 14:39:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

Trängselskatten i Göteborg.

Detta är faktiskt ett intressant ämnen ur flera aspekter.

Först vill jag hylla Theo Papaloannou och Vägvalet som lyckades få ihop ca 22 400 namnunderskrifter, vilket är tillräckligt många fär att få igenom en folkomröstning. Vilket jobb dom har utfört. Super bra jobbat.

Jag är starkt emot trängselskatten av flera anledningar.
1. Pengarna kommer INTE gå till förbättring av vägar.
2. Dom styrande utövar sin makt ännu en gång, vilket är fel.
3. Vi är redan kraftigt skattebelastade.

Läs mer på: http://www.nejtrangselskattgbg.se/

Jag hoppas verkligen att politikerna lyssnar på folket denna gången att dom faktiskt följer lagen och får till en folkomröstning, men om jag känner systemet rätt så kommer det inte att hända. Folk har ju som sagt en vana av att rösta "fel" så folkomröstningar är ju inget som våra politiker vill ha och säkerligen kommer slåss för att inte behöva ha. Det är faktiskt lite tragiskt komiskt hur många gånger jag upprepar just detta i min blogg, politiker som inte vill lyssna på folket och anser sig själva sitta över de som valde in dom till det FÖRTROENDE uppdrag dom har idag men uppenbarligen kan det inte sägas för många gånger för folket verkar fortfarande inte förstå allvarit i dessa ord. Men skam den som ger sig, jag tänker hålla på tills folk inser.

Jag tycker att alla som läser detta och är hemmahörande i Göteborg ska uppsluta till Gustaf Adolf Torg, Onsdagen den 8 Dec, Kl 11:30 för överlämnandet av namninsamlingen. O.a.s om ni vill ha trängselskatt eller inte, kan ni hjälpa till att få en folkomröstning, Jag kommer vara där!


Bengt

Ja, här i Stockholm har inte heller trängselskatten minskat biltrafiken någonting, såvitt jag vet. För att minska bilåkandet i de centrala delarna behövs i första hand i KOLLEKTIVtrafiken lägre taxor, ökad turtäthet och finmaskigare linjenät. All makt utgår från folket, står det minsann i grundlagen. Det allra bästa sättet att realisera det är ju förstås -folkomröstningar. Men folkomröstningar har ju aldrig varit inne hos politiker, milt sagt. Men lycka till i Göteborg!



PUBLICERAT: 2010-12-04, 18:13:16 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
nadia

Svart på din kommentar om lurad på kurslitteratur: Hon skickade ett mail sent igår och sa att hon hade fått tillbaka boken (?), men att det hade varit rätt adress. Hon ska nu ha skickat den igen och hon säger att jag borde ha den i början på veckan. Jag hoppas att det stämmer, då jag under nästa vecka kommer behöva göra två veckors arbeten och prov tack vara henne. Vilket också kan göra att jag får sämre betyg. Synd att man inte kan lämna omdöme på säljare på den där sidan. Det ska inte dröja två veckor att få hem någonting man köpt.



PUBLICERAT: 2010-12-05, 19:47:56 | URL: http://www.prinsessanadia.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: