SKRIVET: 2010-12-27, kl 07:25:53 | PUBLICERAT I: Allmänt

Kompis barnuppfostran

Jag har märkt en skum sak när det gäller kompisar till de som har barn, jävlas så mycket du kan.
Ja kanske inte riktigt så mycket du kan men lär barnen en massa dumma saker om du kan.

Eller ge kompisarnas barn julklappar/presenter som låter/surrar/irriterar så mycket som möjligt.
Varför gör man så?

Jag kan, som bekännelse, kanske också bidragit någon gång ibland med - "När du blir 14 så ska jag berätta för dig när jag och din mamma var 14 och vad vi hittade på då". Stackar min vän hon fick panik och vrålade åt mig att vara tyst.

Men varför gör man så? Retas med sina vänner genom deras barn?
Jag hörde ett annat lite barn springa runt och sjunga på en väldigt ful julvisa, som tur var kunde hon bara inledningen, jag frågade henne vem som lärt henne det och hon pekade genast på pappans kompis och sa -Den spelade han på datorn för mig.

Vad är detta för märklig företeelse, jag fattar ju poängen att man vill retas med sina kompisar men det gör man väl ändå, men varför är det så vanligt att man gör det genom barnen?




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: