SKRIVET: 2010-12-06, kl 16:01:34 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ibland suger både ödet och slumpen.

Ja det gör dom bägge två, det är komiskt faktiskt. I jakt efter fler timmar sökte jag ett annat tim jobb men p.g.a olyckliga/lyckliga omständigheter har jag lyckats skrapa ihop ganska många timmar. Då ringer dom givetvis från de andra jobbet (som är grymt mycket roligare och bättre betalt) och frågar om jag är intresserad sen backar dom när jag berättar hur jag jobbat dom senaste månaderna eftersom dom tycker att jag jobbar för mycket.  Ibland suger ödet och slumpen.....Jag kommer alltså troligtvis inte få detta jobbet eftersom jag har bönat,bett och slitit som ett djur för att skrapa ihop lite fler timmar inför jul.

Så bara för att man är arbets villig, påflugen och gör ett bra jobb, så går man miste om ett bättre, roligare och mer välbetalt jobb, hade jag däremot varit lat och bara tagit de timmar jag blivit tilldelad hade jag troligen fått jobbet plus en super bra utbildning på köpet som är mycket värdefull....Ibland är livet fruktansvärt orättvist!





Ibland är livet som tärning......


nadia

Låter inte så trevligt. Jag har ett bra cv och har även haft en ansvarsposition i flera år. När jag valde att byta jobb så sökte jag 27 jobb (innan jag fick ett) som jag var kvalifiserad för och till och med en del som jag ansåg att jag var överkvalificerad för, och ändå fick jag inte ens komma på någon intervju. Det är inte lätt det där med att skaffa sig ett jobb.



SV: Nej personen har roligt nog initialerna ss.



PUBLICERAT: 2010-12-06, 23:05:36 | URL: http://www.prinsessanadia.se
Bengt

Nej, efter alla historier som jag hört kan man ju fråga sig hur rekryterare tänker. OM de tänker. Och så kan man ju fundera lite på hur de egentligen fått SINA jobb. Slumpen har inget minne, heter det, men/och det som verkade vara ledsamt kan ibland visa sig vara bra. I slutändan.



PUBLICERAT: 2010-12-07, 22:20:22 | URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: