SKRIVET: 2010-12-06, kl 07:48:51 | PUBLICERAT I: Allmänt

Facebookgrupper och Pedofiler

Jag tror seriöst det finns en grupp för precis allting, jag har dock inte kollat men jag lovar att om den inte finns nu så finns det om en vecka.
Det finns ironiska, det finns, roliga, seriösa, sjuka, alla -ismmer som finns, politiska, pedofiler, jag hatar,jag älskar. Det finns verkligen hur mycket som helst. Som vanligt har jag en teori om varför folk ansluter sig till alla dessa facebookgrupper - Samhörighet. Jag är starkt övertygad om att det har med samhörighet att göra, man vill tillhöra en grupp.
Människans flock beteende.

Men dom här grupperna är ju inte alltid bra utan används som nästan precis allt även till dåliga saker. Det finns pedofiler uta på nätet som är väldigt kreativa när det gäller att locka till sig barn. Så sent som idag på morgonen såg jag en status uppdatering som handlade om att man skulle byta ut sin bild till en tecknadfigur som man tittade på eller tyckte om när man var liten, lite längre ner såg jag en kommentar att media hade varnat om denna status, man skulle inte byta ut sing bild eftersom detta gör att barnen lättare accepterar främlingar som sina vänner och när barnet väl tryckt på accept kan pedofilen sätta igång med sin förförelsekonst.

Nu vet jag inte vad barn har att göra på facebook eftersom det finns en åldergräns som jag tror är 13 år (är inte säker) men det går ju bara att ändra hur gamal man är och sedan skapa sig ett konto. Detta tycker jag är upp till föräldrarna att hålla kolla på. Är det en åldersgräns så är det och denna gränsen finns av en anledning.


En som är mycket duktig inom detta område är Mats Andersson på netscan, http://www.netscan.se/index.php
Jag träffade honom av en slump när jag gick en utbildning för ett år sedan. Han jobbar med detta dagligen och de historier han berättade får mig fortfarande lite lätt illamående, hur pedofiler nästlar sig in överallt hos barnen.
Jag vet att jag frågade honom om det amerikanska programet preditor som handlar om att en polis utger sig för att vara en minderårig flicka. Hon raggas upp av pedofiler på nätet, dom kommer hem till henne där dom sen grips av polis. Det sjuka är att dom kommer verkligen från hela landet över hela Nord Amerika kommer dom inflygandes för att få ha intimtumgänge med denna flickan. Jag frågade Mats om detta skulle kunna göra i Sverige, han nickade och sa att det skulle ta honom ungefär i runda slängor 20 min att få hit en man.
Sånt gör mig riktigt mörkrädd.

 Jag rekomenderar starkt att boka en föreläsning med honom, han är fruktansvärt duktig på det han gör och det han säger är något varje förälder borde veta, det spelar ingen roll om du har stora eller små barn. Det handlar om precis allt, från bilder du lägger ut på nätet till grooming, prostitution m.m Har du någon gång tagit en intim bild på dig själv som du förvarar på datorn, läggs den ut på nätet tar det ca 4 sek innan den finns i mins 400 000 kopior. Tar du fina semester bilder på ditt barn och lägger ut på nätet, chansen är stor att den inom kort hamnar i en pedofils dator. Även om man inte har barn eller dom redan är vuxna är han absolut värd att lyssna på.
För det han säger är inte bara viktigt det är en fruktansvärt obehaglig sanning som ALLA ska känna till.


nadia

Om det nu inte dröjer mer än 20 minuter varför ägnar då inte en grupp poliser hela dagarna åt detta? Nej, just det. Poliser och sociala myndigheter i det här landet jobbar ju inte förebyggande. Det hade ju varit dumt!



Jag tänkte faktiskt på det här i går efetr jag kollat på Beck filmen som just handlade om att lura barn (tonåringar). Det är så hemskt att ungdomar är så lättlurade så att om första bästa människa påstår att dom vill ta bilder för att personen har modellpotential, så går dom med på det. Att dom inte förstår att dom blir lurade! Nu var ju detta på film, men det händer även i verkligheten. Jag tycker att man som förälder ska tjata in i barnens huvud att sådant bara är lureri.



Svar på din fråga: Ja, personens namn börjar på s. Har du kanske också råkat ut för detta? Jag väntar med spänning på om boken kommer idag. Jag tror inte det. Kommer den inte imon går jag i taket.



PUBLICERAT: 2010-12-06, 10:34:56 | URL: http://www.prinsessanadia.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: