SKRIVET: 2010-08-23, kl 10:39:59 | PUBLICERAT I: Allmänt

Utarbetad!

Det var nog en illa vald tidpunkt för mig att börja blogga, jag hinner inte med! Jag jobbar i snitt 62 timmar i veckan och jobbar de allra märkligaste tider så det blir inte så många uppdateringar och energin och inspirationen blir väldigt lidande. Man har mycket att säga och skriva om men det  blir inte riktigt av eftersom jag inte har energin att sitta skriva ner allt och att utveckla tankarna till ett meningsfullt blogginlägg.

Men får väl anstränga mig lite och inte skriva så djupa och långa saker, speciellt eftersom människor tycker det är jobbigt att läsa. Serien blev ju inte mycket av men som sagt det var ett dåligt val av tid. Jag får väl slänga in lite bilder här och var som jag snott någonstan ifrån och skriva tolkningstexter som läsaren själv får tolka som dom vill, använda hjärnan är bra.

Nu kom jag på en ska bara för det, huvudräkning! Finns det någon som är bra på det idag?
Inte många i alla fall, varför?
Svaret stavas teknik & miniräknare. Anledningen till att vi håller på att bli dummare (det är sant, det är bara att kolla betygen för ungdomar idag) är att vi inte behöver använda huvudet till något. Vi håller på att bli tomma ytliga skal, allihop. Snyggast på utsidan och tomast på insidan vinner.

Folk är dummare idag, i flera generationer har siffrorna för IQ i Sverige stigit men nu har det vänt eller står stilla. 
Mina barnbarnsbarn kommer alltså bli Neandertalare, undra om det ens kommer gå att diskutera jämnlikhet med dom?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: